lørdag 13. februar 2010

sinksalve, talkum og bleiebesvær.

Æwwe æwwe æwwe. Jeg er så sår så sår. Og det gjør så vondt. Mamma og pappa prøver å gjøre alt for å hjelpe meg. Det gjør jo det også men hver gang jeg bæsjer som er ganske ofte om dagen (magen er ikke helt i orden sjø) så svir det og gjør så vondt. Enda vondere å vaske rompa. Men det blir smørt på A-creme, sinksalve, talkum, prøver og vaske med babyolje og jeg får åle meg rundt på gulvet uten bleie, i dag sov jeg til og med den ene duppen min uten bleie. Mamma rigga til med pledd og håndklede på gulvet også fikk jeg ligge der. Sov godt der jeg. Tror mamma smurte rompa mi mens jeg sov også. Snakk om pleiing på høyt plan her altså.


Skjønte ikke noe når jeg våkna da. I stedet for å bli løfta opp for å komme ned på guvlet for å leke så lå jeg på gulvet rett ved lekene. men måtte si ifra at jeg var våken så de var i nærheten da.
Dagen har stort sett gått med til dette bleieutslett utslettinga.
Pappa skulle på jobb igjen i kveld og derfor tenkte mamma og jeg å ta oss en tur inn til byen vi også. Vi ble med papp apå jobben hans. Der fikk jeg middag, masse pappakos, lekte litt på gulvet bak resepsjonen og sjarmerte noen gjester. Mamma og jeg dro så innom noen butikker å kikka før vi dro hjem. Jeg kikka litt på baksiden av øyelokkene og våkna ikke før vi var på tveita igjen. men da var jeg lei av å ha på bleie på utslettet og prøvde å reise meg opp i vogna. Men satt jo fast der. Det hjalp å få sitte uten bleie å spise grøt, tisse litt på gulvet, få masse talkum og krem på og ligge på magen på brystet til mamma. Klarte ikke holde meg våken lenger, hosta en del gjorde jeg også så jeg daffa liksågodt av i fanget til mamma. Hun fikk lurt på meg pysjen og en teit bleie men masse stæsj i før jeg drakk litt melk og sovna igjen. Med totten i munnen. Den var god å ha i kveld den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar