tirsdag 16. februar 2010

medisiner er no herk

 
Jeg brekker meg av penicilinen, den innhalatoren er bare teit og jeg får litt panikk. Men ellers er det ingenting å si på formen. Hadde litt problemer med å sovne i godt i går kveld. Var litt småvåken på kvelden men sovna nå til slutt med hjelp av pappa. Pappaer er godt å ha når det er vanskelig å sove. Våknet i 1-2 tiden og fikk sove i store senga da, våkna så kl 4 og fikk melk før vi våknet kl 7.30 og stod opp da. Litt overrasket over at pappa hadde dratt på jobb uten at vi hadde merket det. Lurer på om vi sov godt på morgenen mamma og jeg? Tror det. Så litt mere søvn har det i allefall blit ti natt men om det er tilfeldig eller medisinene som har hjulpet til er litt uvisst.


På formiddagen i dag viste jeg min nye kunst, sette meg opp på egenhånd. Weeeee til meg:) Og jeg krabbet litt mere. Går smått men sikkert framover med krabbinga. Må jo ha noe å vise fram på 9 mnd kontrollen på torsdag.

Ellers har jeg funnet ut at når jeg nå kan sitte og sette meg opp på egenhånd som jeg har gjort i hele dag, da når jeg jo høyere opp over alt. Sånn f.eks på tvbenken, skuffen til komfyren, håndtak på skuffer generelt, stuebordet osv. Jeg prøvde å dra meg opp etter ene skuffen i dag også. Godt det var sikring på den sa mamma da.


Jeg har vært i kjempeform i hele dag og blid og fornøyd bortsett fra når jeg skal ha de forbaska medisinene da som sagt. For noe herk og brysomme greier. Jeg prøver alt for å komme meg unna. Jeg prøver snurpe sammen munnen, jeg prøver å snu meg bort, slå med armer, vri meg ut av grepet til mamma, gråte og klore og sparke. Men hun får nå alltid til å gi meg litt av medisinene. Jeg forsøker spytte det ut men det kommer jo alltid litt mer lissom så noe får jeg jo i meg. Det er noe skikkelig herk å ta medisinene og jeg skjønner ærlig talt ikke vitsen altså. til tross for at jeg virker bedre i kroppen og formen. 

medisinherket

Men det skal jo sies at med en gang jeg bare får slippe å ta medisinen og får leke eller spise vanlig mat eller drikke alt annet enn medisinen så er alt greit og jeg ståler som ei sol.

se hva jeg kan, sette med opp på egenhånd

og hjelpe mamma med å legge sammen klær

smakte rent ja
I dag fikk jeg prøve saft for første gang. Og jeg må innrømme at saft er noe merkelig drikke altså. Tror mamma syns jeg så ut som jeg syntes det i allefall. Det var søtt og litt surt og bare merkelig. Nei, takk jeg tar heller vann jeg da, helst melk men vann går også ned.

Jeg har spist godt og til og med smakt på middagen til mamma og pappa i dag. Mamma og jeg har lekt og kosa oss på dagen mens pappa har vært å jobba. Ja, vi har kosa oss til tross for noen kamper under medisineringa selvfølgelig. Men noe sier meg at det er nødvendig så jeg lar det passere:)
Da pappa kom hjem skulle mamma til frisøren. Pappa og jeg har kosa oss på kvelden og spist grøt og herja og kasta ball og kosa oss masse. Har jo savnet han i hele dag og jeg storgliste og lo da jeg jeg skimte han ute fra vinduet i ettermiddag. Snakk om gledelig gjensyn.

er veldig spent på å se den nye sveisen til mamma i morra da. Tror hun ble fin jeg. Var snakk om noe farging og klipp.


Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar