tirsdag 2. februar 2010

Med ræven i fatle, men tapper til tusen


Tja, hva skal skal vi si. Magen er i ulaget men humøret er det ingen ting å si på. Det vil si så lenge jeg ikke er trøtt eller sulten. Da sier jeg høyt og tydelig ifra.
Har i allefall matlyst igjen og oppkastet har gitt seg. Så ingenting er bedre enn det. Hadde bare magen kommet tilbake i balanse nå så hadde alt vært tipp-topp-fantastisk. Men det ser ut til å drøye så det har gått med en del bleier, klær og hånduker og ikke minst sink salve i dag...
Men vi har trosset alt og vært på Bryn senteret en liten tur. Men før det var det litt hjemmekos med pappa før han skulle på jobb og selvfølgelig litt rampestreker. I dag knakk jeg også koden for hvordan komme meg over dørstokken til badet. Den er en del høyere enn de vanlige dørstokkene. Men ingen sak for en aktiv krabat som meg.

Etter en liten tur på Bryn der jeg storgliste til damen i kassa på H&M, bar det rett hjem til middag og finfint besøk av selveste Bestemor. Først hørte jeg henne bare og lurte fælt på hvor hun var, men så snudde jeg meg og fikk øye på henne, da ålte jeg meg ivrig i sprellende-kjapp fart bort til henne. Og resten av kvelden ahr bestemor og jeg storkosa oss, trilla ball, lest, kjørt ole brum fly og sunget og bare hatt det så stas. Men så ble jeg så akutt trøtt da vi måtte bytte bleie for ørtende gang. Så å bytte bleie da var ikke helt i mine beregninger men det måtte tydeligvis gjøres. De måtte absolutt vaske hele meg og smøre meg med den teite sinksalva mens de mumla noe om at; det hjelper skjønner du vennen. Vel, jeg ville ikke skjønne noen ting, ikke ville jeg ha på pysj heller men fikk nå på den og fikk ei flaske melk og da roa jeg meg og sovna bom i armene til Bestemor. Bestemødre er gode å ha de.
Trille ball med Bestemor

Tøyser med Bestemor

Ler masse sammen med bestemor

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar