søndag 17. januar 2010

søndags sløvings og besøk hos bestemor

I dag har vi egentlig bare sløva her hjemme. Bortsett fra mamma da som dro av gårde på trening. Snakk om sporty mamma a gitt.
Pappa og jeg kosa oss hjemme den halvannen timen mamma var borte. Det vil si jeg sov og pappa spilte spill. He he. Så grei var jeg vett. 
Mamma kom hjem fra trening, jeg våkna fra duppen min og vi spiste litt lunsj. Eller det vil si jeg grisa litt med lunsjen min. Plutselig var det veldig populært å bare slippe brødskiva jeg hadde i hånda, rett ned på gulvet. Det gjorde jeg med nesten alle brødbitene. Om det så rotete ut på guvlet? Ingen kommentar. Ikke jeg som støvsuger eller vasker heldigvis. Men fruktmosen gikk ned på høykant da. Da gapte jeg så høyt som jeg aldri har gjort før. 

agurk er ikke så verst det heller

dypt konsentret og har virkelig fått peil på denne leken nå

å se pappa spille playstation er alltid en høydare:)

Men aldri en søndag uten rampestreker. Jeg er veldig glad i bøkene i bokhylla som er plassert i perfekt høyde for meg, veldig glad i alle ledninger som ligger tilgjengelig, vedkurven, ovnen og det jeg får tak i under bordet og selvfølgelig dvd spilleren og det under tv'n. Etter litt rampestreker og mat og skift så dro vi opp til bestemor på middag. Det er jo så koselig å herje med bestemor og kikke litt på alle de tingene hun har. Plantene og lysene  er spesielt interessante. Jeg fikk middag og melk og sovna i bestemors armer. Etter en liten dupp var jeg klart for grøt. Akkurat da kom ei venninne av bestemor på besøk. Hun ble jeg veldig interessert i også. Måtte kikke masse på henne, beundre,  småsmile og flørte litt. Hadde nesten ikke tid til å spise grøten min. Men den gikk da ned til slutt den også.
Pappa, mamma og jeg rusla så hjem igjen. Det var spennende å se alt som skjedde ute om kvelden også. Mye lys, biler og lyder. Litt kaldt var det men ingenting i forholdt til hvordan det har vært for ei uke siden. I morra er det hverdag igjen og pappa skal jobbe masse nå. snufs snufs.

2 kommentarer:

  1. Hei kosegutten til mormor og morfar. Vi savner deg masse så vi synes du skal være her en helg igjen, snart. Nå kommer Tante og Onkel tilbake fra Egypt så da må du ta deg en helgetur til oss. Tusen savner deg kyss og klem fra mormor.

    SvarSlett
  2. savner dere masse masse også. Ja jeg vil veldig gjerne komme på helgebesøk hos dere snart. Får få mamma og pappa til å snakke med dere om det.

    Gleder meg til tante og onkel kommer hjem også. De har nok hatt det fint tenker jeg.

    stor nuss og klem fra BarnebAron

    SvarSlett