onsdag 13. januar 2010

Sats, lite søvn og bøllestreker



Det går virkelig unna med ålingen nå og jeg finner jo så mye spennende og nye ting å leke med. Problemet er bare at jeg får ikke leke med gardinen, hekletingene til mamma, playstationen til pappa, klesvasken, ledninger, bøker, dvder, cder. Tja, stort sett alt annet enn leker er ulovlig... Utrolig kjedelig. Jeg får nei, etter nei og blir flytta hit og dit, henta hit og dit.  Hva er det jeg får lov til da? Alt annet enn lekene er jo så spennende. Jeg får jo leke med bøkene, og dvd ene da men jeg klare ikke dra de ut av hylla så de er kjedelige- Ja, ja, jeg får nå leke med lekene da. Det er mest morsomt når mamma og pappa leker sammen med meg.

Da jeg skulle sove duppen min var jeg plutselig veldig var på lyder. Jeg sovna, mamma lukka døra, den knirka litt og jeg våkna, Vi prøvde igjen, jeg sovna, mamma lukka døra den knirka og jeg våkna. Prøvde enda en gang, jeg sovna, mamma lot døra stå oppe, pappa snakka litt høyt og jeg våkna. Men til slutt sov jeg i 30 minutter da. Våkna da pappa gikk på badet. 
Med litt lite søvn i sekken, men med en god lunsj innabords dro vi etter pappa på jobben hans. Der fikk jeg middag før vi hastet avgårde til Sats på majorstua. Mamma har blitt treningsfreak og skal trene hele tiden nå og jeg må jo bare henge meg på da. Pappa jobbet jo.
Jeg sovna i vogna på vei til Majorstua men våkna da vi kom fram. Var jo veldi gmange nye og rare lyder der. Mamma var litt skeptisk på hvordan det skulle gå med en stykk trøtt meg men hun barnepassern sa, dette går så bra så. Jeg holdt ut til det var 5 minutter igjen av treningstimen til mamma. Men da var det jaggu nok også. Jeg var trøtt, sliten, tørst, sulten, mammasjuk og alt tror jeg faktisk. Hjalp litt å komme i mammas armer, få lit tmelk og endelig komme oss hjem igjen. Sovna med en gang vi skulle trille til t-banen. Våkna nesten hjemme da. Og da var det bare for mamma å lage grøten min, få på meg pysjen og servere melka. 
så var da denne dagen over også. innimellom går dagene veldig fort. Det hjelper at kulda har sluppet taket så vi kan komme oss litt mere ut også.

2 kommentarer:

  1. Savner deg også, Arongutten!
    Men nå har jeg hørt rykter om at vi skal treffes snart! herligt herligt...

    Du den sovingen, den får bare være som den er og bli som den blir!

    kiss, T u v a

    SvarSlett
  2. Det har jeg også hørt rykter om. Det blir så kos.
    Soving er bare teit i blant. Men sover i allefall greit på natta nå da. Jeg har nemlig funnet min glede i smokken.

    nuss nuss

    SvarSlett