mandag 11. januar 2010

just another manic Monday



Tja mandag sa du? mulig det. Vi, eller rettere sagt mamma er litt i surr i dagene om dagen, skulle tro hun gikk rundt i ammetåka enda. Men hun ammer nå ikke lenger så gudene må vite hva hun surrer med. Hun bare er sånn har vi funnet ut.

Vel, i dag stod faktisk mamma og pappa opp før meg! Da jeg våkna i den store senga dems så var det ingen å se så langt øye kunne se. Men de var i døråpningen så snart de hørte lyder. Jeg måtte jo rope; hallo hvor er dere hen a? (På mitt eget språk selvfølgelig.) Hvem skal jeg klore på, lugge eller sparke på nå da? Gliste stort da de kom å tok meg opp av senga da. 

Her var det full action på morgenen sjø. Pappa ringte for å høre om denna bilen. Ble til slutt ordnet så den ble plassert inne på parkeringa til manglerud og bestefar var en engel å hentet den for oss og sjekket at den fungerte. 
Mamma kjørte bestefar til sin bil igjen og vi leverte bestemor sin bil samtidig. Mange biler, litt kaos, men til slutt var alt i boks og alle hadde de bilene de skulle ha og vår fungerte som før og ble frakta hjem. To timer til tining og vi er back on track. Bare vi husker å ikke bruke håndbrekket så mye nå da. 

Pappa og jeg har vært litt alene hjemme i dag vi da og kosa oss masse med det. Mamma har farta litt rundt. Men har da kosa masse med mamma også. I tillegg har jeg åla meg rundt i enorm fart i dag, fått en del strenge nei som plutselig ikke var så morsomme som før. jeg bare kikka på gardina, kikka på den strenge mamman min og kikka på gardina igjen så åla jeg meg mot ovnen. Igjen fikk jeg nei. Merkelig ord det- Nei- altså for det høres ut som det er noe som ikke er som det skal. Og ganske riktig. Jeg blir løfta bort fra det jeg driver på med hver gang mamma og pappa sier Nei til noe. Kjedelig altså. Men jeg skjønner at det er noe med det ordet nå. før bare lo jeg av det. Ikke nå nei.

Tv-slaven


Mamma dro atter på trening, lurer på om hun har fått treningsdilla. Men like greit det, hun blir jo så blid og fornøyd atte så vi gutta klager ikke vi.
Det har i alleflal skjedd like mye på en mandag i heimen også. i morra blir det nye sprell skal dere se.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar