søndag 10. januar 2010

Når det skjer no, så skjer det alltid på en søndag!



Vi startet denne søndagen veldig aktivt. Det vil si, gærningen mamma, dro av gårde til Sats og trente litt. Da hun kom tilbake og jeg hadde sovet en dupp, spiste vi lunsj, og vi skulle dra å besøke Veni.

Bilen starta og vi ble så glade for at den oppførte seg og var grei. Vi hadde kledd på oss godt tross alt for det var temmelig kaldt ute. Vi måtte fylle bensin og da begynte det å skje ting. I det vi kjørte fra bensinstasjonen begynte det plutselig å bråke noe veldig bak i bilen. Vi trodde først vi hadde punktert. Fikk stoppa like ved bestemor og gikk ut for å sjekke. Da kom det noen mennesker i en annen bil som sa at det ene hjulet vårt ikke gikk rundt. Vi forsøkte å rygge forsiktig og kjøre litt fram men hjulet rikket seg ikke. De tre andre hjula gikk rundt som normalt. Merkelig. Tydeligvis har vaieren til håndbrekket frosset eller noe. Dermed ble det ingen tur til Veni, vi fikk flytta bilen opp til en lovlig parkeringsplass og ringt Viking redningstjeneste. De hadde visst mye å gjøre så vi gikk inn i varmen hos bestemor så lenge, men da vi skjønte at de ikke kunne komme å hjelpe oss med bilen på en stund fikk vi bare komme oss hjemover igjen. Fikk nå kosa med både bestemor og bestefar da. Bestefar kom også innom og prøvde hjelpe så godt han kunne. Men den bilen var ikke helt medgjørelig. Derfor måtte viking komme å hjelpe. mamma frykter at dette ville blir dyrt, men  virket som om bilen bare må tines opp i følge vikingmannen. Og vi fikk forbud mot å bruke håndbrekket for mye... trallallla... hva denne kulda kan medføre altså. ikke visste vi at håndbrekkbruk i vinter kan føre til låst hjul... trallalla.

Vi kom oss nå i allfall hjem igjen til varmen og bilen fikk seile sin egen sjø.. Jeg fikk middag og lekte masse på gulvet. Åla meg fort rundt over alt og fant plutselig en skittentøyskurv som var kjempemorsom å leke med. Jeg har vært veldig opp i krabbestilling og fått til å krabba ett par "steg" hvis man kan kalle det for det. he he. Jeg ligger i allefall ikke på latsiden på gulvet. Jeg er over alt. 

sjekk tøffe strømpebuska jeg fikk av Tuva miiiiiin:) like tøff som meg sa hun:)

ålerkryper litt

litt på siden

oi dans på tv.

Jeg har kikka litt på pappa spilt mariokart i dag også og i tillegg var det kjempeinteressant å se på "so you think you can dance" på tv. Det var spennende med dansere sjø.
Så det skjer virkelig en del ting på Tveita til og med på en søndag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar