fredag 15. januar 2010

Når alt går på tverke


er det utrolig godt å ha noen snille, gode og hjelpsomme besteforeldre som stiller opp uansett. 

Vi startet dagen i rute og skulle til legen. Men så fant vi ikke bilen.. Hadde mamma parkert oppe ved veien i stedet. Hadde ammetåka rammet henne hardt igjen, vi kikka og kikka, mamma tenkte og tenkte. Nei, hun hadde parkert her fordi hun kunne ikke bruke håndbrekket og derfor ikke oppi bakken. Vi ringte pappa. Vi finner ikke bilen og tror kanskje den har blitt tauet bort. Veien var nemlig veldig skrapa og ren for snø..
Pappa ringte litt rund tog jo da ganske riktig bilen var blitt taua inn på økern.. Fillern. Da rakk vi ikke legetimen til mamma. Mamma var temmelig irritert. Jeg ble litt sutrete fordi jeg ikke fikk sitte i bilen og sove og måtte på med klærne og av med klærne. Men ble blid da jeg fikk ei flaske melk og fikk sove duppen min.

Avtalte at vi skulle hente bilen i kveld. Bestemor skulle hit å være sammen med meg mens bestefar kjørte mamma til økern for å "kausjonere" ut bilen fra inntauingsfanger'n.

Vi skulle bare på sats på majorstua først for å trene litt. Mamma skulle trene ut litt frustrasjon og jeg skulle leke med barna på minisats. Herlig tenkte jeg. Det trenger bi begge to. 
Problemet var bare at når vi kom dit oppdaget vi at minisats var stengt. Hvorfor? Jo, fordi den var stengt alle fredagene i januar. Det hadde jo ikke vi sjekka opp. Ikke alle på sats visste det heller... men men.
 Mamma var temmelig på tuppa nå og ringte pappa som var ute med jobben. Jeg var litt på tuppa jeg også for jeg ville sove. Pappa fikk beroliget mamma og vi rusla til slutt videre. Gikk en lang tur i stedet vi etter pappas anbefalning. og tok t-banen hjem. Jeg benyttet anledningen til å ta meg en dupp. Vi kom hjem spiste mat og så kom bestemor. Da ble jeg helt i hundre, endelig kom det noen på besøk. jeg hoppet av glede og var så blid. Og toppen av kransekaka like etterpå kom også bestefar. Jeg var i lykkerus. I allefall etter en kjip dag med en sliten mamma og en pappa som hadde vært på jobb hele dagen og attpåtil mange bomturer. Herja med bstemor og bestefar. Det var morro det. I love them. Så dro mamma og bestefar for å ordne dette bilstyret. Bestemor og jeg kosa oss hjemme. Hørte noen rykter om at mamma skulle ta seg ett glass rødvin i kveld. Tror hun trenger det etter en sånn dag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar