tirsdag 1. desember 2009

sove sove sove


jeg kan virkelig sove hvis jeg vil. I natt sov jeg 14 timer. Tror mamma ble litt overraska da jeg våkna kl 8 i dag. Og blid som ei sol og sulten som en ulv. Etter en liten puppetår på senga stod vi opp og dagen begynte for fullt. Mamma og papp adrev å styra og rydda og ordna litt. Plutselig kom det opp noen velidg tøffe lys i vinduene både på kjøkkenet og stua. De var veldig spennende å se på. Måtte faktisk se på kjøkkenlysene også snu meg for å se på lysene på stua flere ganger for å sjekke om de kanskje forsvant eller at jeg innbildte meg det. Men lysene var der hele tiden. Jeg tror det skal være sånn fram til neste år. Også kom det opp røde gardiner og en veldig kul duk på bordet. Den hadde jeg veldig lyst til å prøvesmake.. Fikk ikke lov da men så lenge jeg fikk mat i stedet så var det forsåvidt greit.

Etter ryddefantomene her hjemme bar det av gårde til Asker. Måtte bli med mamma dit for å snakket med en dame. Henne sjarmerte jeg jo i senk. Så jeg måtte love å bli med mamma neste gang vi skulle dit, så hun fikk hilse på meg da også. What can I say? Everyone loves me. 

etter Askerturen dro vi rett hjem, mamma prøvde å prakke på meg noe grønnsaker og kylling. Hun trodde vel jeg likte all slags kjøtt bare fordi jeg spiste skinke her om dagen, men den gang nei. Kylling er fortsatt æsj. Det kan de godt vente med en stund til. Jeg fikk yndlingsretten mi i stedet. Grønnsaksmos.


Så skulle vi på farten igjen vett. Nå til Byen for å møte ei venninne av mamma. Jeg skrudde nok en gang på sjarmen. Hilde ble litt sånn som mormor og bestemor er når de ser meg. Litt tussete:) Det er skikkelig stas. Jeg får jo så mye kos og oppmerksomhet. I like.

Etter treffet dro vi innom pappa å jobben med litt mat også skulle vi endelig hjem. Nå var jeg ganske lei, sulten og trøtt så mamma fikk værsågod å bære meg litt. Fikk sitte i fanget hennes på t-banen. Da fikk jeg plutselig øye på en dame med et oransje skjerf og hun var veldig interessant å se på. Måtte smile litt til henne også og dame nr 3 var sjarmert i dag. (skal sies at jeg har sjarmert en del flere når vi har gått rundt også men de teller vi ikke med) I just smile

vel hjemme fikk jeg den etterlengtede grøten og senga ventet. Er litt småtett i nesa og nyser litt så håper ikke vi brygger på noe forkjølelse her. Det vil vi ikke ha i hus. 

1 kommentar:

  1. Takk for gratualsjonen, Aron! Tenk- jeg skal snart begynne i barnehage på ordentlig..
    Jeg ser du virkelig kan sove- så deeilig!! 14 timer har jeg aldri klart, 13 er rekorden min..

    STOR klem, T

    gleder meg til vi sees igjen

    SvarSlett