lørdag 5. desember 2009

snowy saturday


Det snør det snør tiddelibom, det er det det gjør tiddelibom, nå snør det på tvers og huttemegtu... Det har det nemlig gjort her i dag. Snødd sidelengs altså. Derfor holdt vi oss inne lenge, i allefall til det værste snøværet roa seg. 

I dag stod jeg opp sammen med pappa da han skulle ordne seg for dagens jobb. Jeg var hlet klar for å leke på teppet og øve meg på mere krabbestilling. Det er jo så gøy. Har den nesten inne nå og da skal jeg få beveget meg så mye at disse foreldrene mine får helt bakoversveis.
mamma lå og sløva til pappa dro på jobb, men da stod hun opp og jeg fikk morgengrøten. Ingen morgen uten. favoritten er havregrøt med frukt, eller hvetegrøt med svisker er heller ikke å forakte, men det er som oftest til kvelds da.

Vi tok det easy i dag og surra hjemme. men etter den andre duppen min ble det for alvor fart på oss. Da bestemte vi oss for å dra en tur inn til byen. Vi trosset snø, enorme folekmasser som sikkert skulel på juleshopping og tok banen inn til byen. Første stopp var jobben til pappa. Der fikk jeg middag og kosa litt med pappa. Så gikk vi litt i byen, jeg benyttet anledningen til å ta meg en liten dupp. Shopping er så kjedelig altså, så man kan liksågodt sove seg gjennom det.

Våkna da vi skulle hjem igjen og syns det var så utrolig spennende på t-banen. Der hang det nemlig en hvit plakat som jeg likte kjempegodt. Måtte prøve å ta tak i den for å spise litt på den. men det satt da så godt fast. Fikk en leke i stedet og lugga mamma litt så da var det greit. 
vel hjemme hadde da denne daen gått unna også så det var klart for kvelds og natta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar