onsdag 30. desember 2009

kaldere enn kaldest


Nå er det jaggu kaldt. Det skjønte jeg når mamma pakka på meg klesplagg etter klesplagg fordi vi skulle gå den Laaaaaaange turen til senteret. Tar vel ca 3 minutter men det var kaldt ja. Men aller først startet dagen med en liten oppdagelsesferd på gulvet. Mamma la meg i beste tro på leketeppet go tenkte at der ble jeg, mens hun gikk i dusjen. Det blir nok siste gang hun gjør det for da hun kom inn på stua igjen lå jeg under spisebordet i stua med den ene klappstolen over meg. Gråt bare litt da  og hverken mamma heller jeg skjønte helt hvordan jeg hadde klart det. Det går unna med ålingen og klåfingerferdighetene her i gården. Er det nå man burde hatt kravlegård? Mamma hadde jo sperra av til tv og dvd spiller og spillene men bordet det tenkte hun ikke på. Vel det er da lov med en liten personlig svikt en gang i blandt. Dessverre ser det ut til at dusjing bare kan legges til når pappa er hjemme eller jeg sover duppene mine.

blid som ei sol

hmmm hvordan får jeg flytta denne så jeg kommer til dvd spilleren mon tro?

på liten åletur?

jepp

Ingenting er som ei flaske melk i mammas armkrok

 Appropo dupping, etter en lang dupp i vogna og litt mat så dro vi på senteret iført århundrets mest lag på lag klær. Vi frøys ikke da så det fungerte tydeligvis.
Vel inne på senteret fikk ejg av meg litt av klærene i allefall. Også var det bare å kikke rundt på butikkene, lysene, menneskene og bildene. Og plutselig møtte vi på Bestemor. Det var en koselig overraskelse. Derfor ble det en kafe med henne og litt shopping. Jeg fikk meg en ny varm og deilig lue.
Men så syns jeg at jeg hadde vært tålmodig nok og sa tydelig ifra. Nå var jeg sulten og trøtt. Da var det bare å pakke på seg tusenvis av klesplagg og småjogge hjem. Rett i matstolen og middagen ble servert. Kjekt med mikro gitt. Deretter litt melk også en dupp. Da jeg våkna hadde pappa kommet hjem fra jobb og middagen stod på bordet. Vel, mamma og pappa spiste middag mens jeg gnagde på en brødskalk. Den var faktisk veldig god for plutselig var den borte. Ikke ligger den under sofaen eller stolen heller. Fikk i meg hele skalken vett. Skrope ingen hindring for gommene mine.

Tuller litt og ser drømmehagen:)

Etter middag gikk mamma seg en tur ut. Da rula pappa og jeg hjemme. Det ble herjing, fjasing, Drømmehagen og grøt. Tror mamma hadde godt av å gå en tur selv om det var kaldt. 
I morra har jeg hørt rykter om at jeg skal til mormor og morfar å feire nyttårsaftenen. jippi:) Det blir bra koselig ja.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar