torsdag 17. desember 2009

kald torsdag og ei uke til jul


I dag er det utrolig kaldt ute. Fikk nesten litt sjokk når vi skull een tur på butikken. Måtte trekke pusten ett par ganger før det var greit. Og deretter måtte jeg se med stor entusiasme på det flotte vinterlandskapet som er ute nå. Snø er flott altså. Så hvitt og lyst og fint.

Men dagen startet jo lenge før vi gikk i butikken. Jeg var helt klar for å starte dagen kl 5 i dag jeg... men etter litt mat og kos så drøyde jeg den til kl 7. da prøvde jeg lenge for å få opp de treige foreldrene mine. Men da pappa skulle dra på jobb fikk jeg endelig opp mammaslaktet også. 
Det ble litt sløving, litt diskusjon om når jeg skulle sove duppen min, men etter 2 timer fant jeg ut at jeg faktisk var ganske trøtt, men med en del protester altså. men dette ble også den eneste duppen i dag. Sov til gjengjeld i nesten 2 timer.

leker mens jeg se rpå tv:)

ser drømmehagen

På den tiden hadde mamma pynta til jul i heimen, og ordna og rydda litt. Vært litt husmor som det også kalles.

Etter middagen min kom bestefar på besøk. Han hadde med en flott gave til mamsen og papsen. Masse mat og stæsj. Det kommer jo kjempegodt med. Man trenger alltid mat. Egentlig en fin julegave det å gi en eske med masse mat, tørrvarer og diverse.  Så et tips til dere som kanskje mangler en juelgave til den som har alt:) Mamma ble i allefall kjempeglad for den gaven.

Måtte jo herje lit tmed bestefar når han var her. Prøvde å dra han i håret og teste hvor mye smerte han tåler, men fikk ikke lov til å ta i så hardt så jeg får heller prøve igjen på lørdag. Da skal jeg nemlig overnatte hos bestefar:) Det blir kos det. Mamsen og papsen skal visst i en bursdag har jeg hørt rykter om.

Så gikk vi i butikken, Der hilste vi på Tina som jobber på frisørsalongen. Hun er søt hun, ble bare sittende å se på henne med ett lurt smil... jo da jeg kan sjarmere. Jeg sjarmerte også en drøss med andre folk på senteret. Og de lot seg sjarmere, for hvem kan vel motstå mine nydelige sjarmerende blå øyne? 

Vel hjemme var det tid for drømmehagen, grøt og masse mamma kos. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar