lørdag 26. desember 2009

Min første Jul i Tofte


Da var den første jula mi over også. Dere kan tro jeg fikk mye flott og fint. Mase stilige leker, masse kule klær, bleier, bøker, penger, ja, alt en gutt trenger og ønsker seg. Eller var det kanskje foreldrene mine som ønsket seg det for meg? litt usikker der altså. Lekte masse med lekene jeg fikk. De var kulest, selv om de ikke kunne måle seg helt med pappen som var rundt lekene.. Den var også veldig spennende sjø.
Julaften startet med masse masse snø. Bestemor kom å hjalp oss å laste inn i bilen før vi skulle dra til Tofte. Det var nesten ikke plass i bilen til alle gavene. Vi sa hade til bestemor og dro på jobben til pappa, plukket opp pappa og kjørte på det glatte føret til Tofte. Det var skikkelig ufyselig føre for å si det mildt. Det gikk sakte men greit å komme seg fram. Jeg valgte liksågodt å sove meg gjennom hele bilturen.

Bestemor var en reddende engel og hjalp til da vi skulle pakke bil

papirpose er godt ja.

Vel framme i Tofte ble det gledelig gjennsyn med Oldemor, Mormor, Morfar, Tante A, Bonustante Monica, Bonustante Janne og Søskenbarnet til mamma, Janicke, og Balder selvfølgelig. Det var stor stas for både store og små og ses igjen. Jeg fikk på meg finstasen, en dress som pappa brukte da han var liten ( hans andre jul). Passa perfekt til meg. Jeg fikk middag og masse kos, lekte litt på gulvet, fikk mere kos og så var det klart for julemiddagen. Jeg fikk ei julekake å tygge på samtidig som jeg fikk kveldsgrøten min. Middagen ble litt sen for oss sjø. Jeg åpnet en pakke og måtte ta kvelden. Klarte ikke holde meg våken lenger enn til kl 19. Fikk derfor åpne noen gaver 1.juledag. Men mamma og pappa klarte fint å åpne gavene for meg det. Ikke noe problem der.
Bonustante Monica

Morfar hadde pynte seg med stilig slips som spilte og lyste. Måtte sjekke det velidg nøye


åhhhh fin ja
 
Neste dag ble det mere kos, mere mat, mere leking og sløving. Også skulle vi reise hjem igjen. 
Det var ei kjempekoselig jul sammen med familien. Og mere familie skal det bli resten av romjula også. I dag skal vi til Bestemor og møte resten av pappa sin familie. Det blir jo kjempekos det også. 
Hva har du mormor?

Kald kaffe, åh få smake a!!

  mmmmmm

onkel og meg tester den nye doningen min.

Så litt hjemme kos;


2 kommentarer:

  1. Kjære Aron!
    Jeg ser du koser deg noe veldig i jula! Samme her!
    Og du- tusen takk for fine julegaven- skal pynte meg i den røde kjolen for deg ; )

    T u v a

    SvarSlett
  2. Selv takk for den stilige bodyen. Blir tøff i den. Kosa oss masse i jula ja. Fikk jo så mye fint. Fortsatt god jul. Håper vi møtes snart igjen. Du blir nok kjempefin i den kjolen:)

    klem A

    SvarSlett