mandag 28. desember 2009

Winterwonderland



Her er det masse snø. Derfor måtte vi komme oss ut en tur i snølandskapet før kulda kommer. Det er meldt -20 framover så da må vi benytte anledningen til å være ute nå.
Pappa, mamma og jeg kledde på oss ull og bobledresser og tok på vintersko og kom oss ut. Ferden gikk opp til bestemor som også ble med en tur ut. Vi skulle sjekke om det var is på skøytebanen. Kanskje mamma fikk testa de nye skøytene sine. Men det var ikke noe is der. Det var derimot brøyta til en bane så de skal nok legge is snart forhåpentligvis. Da blir det litt skøytegåing tenker jeg.
Men vi fikk oss da en herlig tur i det kalde men flotte været. Sola titta også fram. Jeg ble litt utålmodig etter vi hadde sagt hade til bestemor og var på vei til Tveitasenteret igjen. Men mamma bar meg litt og da fikk jeg sett alle barna som akte i bakken. Det var spennende å se. Gleder meg til jeg kan ake.


På senteret fikk jeg litt lunsj, hilste på Tina og vi mingla med de tusenvis av menneskene som også hadde tatt turen dit. Noen var direkte i romjulssvima så mamma ble temmelig irritert der hun fikk kaffe over seg, stod fast med barnevogna foran de træææææge folka eller de som bråstoppa foran oss. Man skal være tålmodig med barnevogn på senteret i romjula. Jøsses. til slutt måtte jeg ha ny bleie også men alle skulle jo bruke doen akkurat da så vi handla maten vi skulle ha og forta oss hjem.

Etter en lang tur ute var det tid for masse innekos. Kikka på pappa spilte mariocart, så på mamma trykka på dataen, ville veldig gjerne hjelpe til. Spiste middag, spiste grøt, så på drømmehagen, lekte masse og kosa meg masse hos mamma og pappa før det atter ble kveld i stuggu.

Ser drømmehagen

Laxer'n i stolen til pappa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar