onsdag 23. desember 2009

Ønsker alle ei riktig god jul

I dag har vi vært litt på farten igjen. Startet med å la mamma sove lenge. Hun var visst litt uggen form og jeg hadde holdt henne litt våken i natt. Pappa var derfor en engel og stod opp sammen med meg. Må pleie mammaer litt innimellom også. Da blir de så glade.
Jeg har hamra med lekene i gulvet, må jo vekke naboene også, pappa og jeg har herja, lekt og sett tv. 
Da mamma stod opp vard et klart for frokost. Nam grøt. Min store favoritt. Jeg var feridg å spise lenge før disse foreldrene mine. Etter frokost fikk jeg dusje sammen med mamma. Jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk til det vannet som kommer så fort, men når mamma tulla litt og jeg fikk ta på dusjstrålen så var det kjempegøy og vi dusja lenge. Blir velidg trøtt av å dusje, men jeg sov ikke duppen før vi skulle kjøre. Ferden gikk til Kolboten for å besøke Veni, fadderen min og filletanta mi. Det var så koselig å se henne igjen. Fikk kose masse med henne og herja litt. yndlingsaktiviteten min om dagen er nemlig å hoppe i fanget. Blir aldri sliten av det. Men beina henger ikke alltid helt med da, men morro er det.

Vi kjørte så pappa på jobb, han skal være på jobb til i morgen, men da skal vi hente han og kjøre til Mormor og Morfar i Tofte. Dit kommer også oldemor, bonustante monica, boustante Janne, to søskenbarn av mamma og tante. Så vi skal kose oss å feire jul ja.

Etter vi hadde satt av pappa på jobben dro vi hjem. Og ikke nok med det. Bestefar kom innom en tur med noen julegaver til meg. Han hadde også tid til å leke litt og gi meg middag før han måtte dra hjem. Vi dro så ut igjen. Denne gangen opp til bestemor. Der fikk vi middag og dessert og jeg sjekka ut om hun hadde pynta juletreet bra nok. Vel og merke var jeg ikke fullt så interessert i pynten. Jeg skjekket heller ut kvaliteten på selve treet. Måtte studere grannålene nøye. Vil si det var godkjent. så merka jeg ei av kulene på treet. Morsom den også men ikke så morsom som julestjerna Bestemor hadde i vinduet sitt. Den var så morsom at jeg lo og lo høyt. 

Jeg fikk grøt hos bestemor og så drømmehagen. Og sovnet på vei hjem. Var så trøtt at jeg merket ikke at vi var innom butikken eller at mamma skifta på meg da vi var hjemme og la meg i senga. 

1 kommentar: