søndag 6. desember 2009

søvnig søndag

natta er ikke helt vår beste venn om dagen. Jeg tror det er morgen kl 1. men så kommer denne surpompen av en mamma og plager meg til å sove mer. sove mer og mer og mer. har jeg ikke sovet nok kanskje. Hun får jaggu være fornøyd meg 6 timers søvn. Mend et er hun ikke. Hun vil jeg skal sove til i allefall kl 5. for en ting å forlange. Jeg er klar for å starte dagen kl 1.. men etter 3 timer gir jeg opp. okey får sove litt til da. Sover derfor bare til 5.30. ett par timer til altså. Kan jeg stå opp nå da??? vel jeg får i allefall melk og sove i mamsen og papsen sin seng. Men gidder de å stå opp med meg? Nei! Derfor var det påen igjen. Noen ganger sovner jeg fordi jeg blir lei av å prøve, andre ganger får jeg dratt opp det slaket av en mor jeg har. I dag sovna vi begge to kl 8 og sov til kl 10.30. Så jeg syns ikke hun skal klage da lissom. Men trøtt som en dupp er hun nå da uansett. Derfor har det gått skikkelig trææææægt her i heimen i dag

Bestemor kom meg heldigvis til unnsetning. Vi herja litt og gikk en laaaang tur så hun derre mamsen fikk sløva litt til. Jeg storkosa meg på trilletur og ble helt i ekstase da jeg så en liten ponny borte ved gården. Tenk ett så stilig dyr da gitt. Jeg ble helt i hundre og så ivrig. Kan jeg ikke få ta på den da? Fikk ikke det. De var kanskje redde for at jeg skulle klore den eller lugge den tenker jeg. Men jeg gjør jo ikke det på dyr da, bare på mennesker. Men det er bare fordi jeg vil kose da.

Da vi kom hjem igjen var det sannelig godt med middag. Eller litt ukonsentret må jeg innrømme at jeg var og det havna visst middag på kjøleskapet. Ikke spør meg hvordan det skjedde. Må være mamma som gjorde det tror jeg.

Også kom endelig pappa hjem fra jobb. Det var så kos å se han igjen og måtte vise det ved å lugge han og klore litt i ansiktet hans også. 
Men da mamma tenkte seg ut en tur måtte jeg protestere. jeg ville rett og slett ikke at hun skulle gå og gråt hele tiden mens hun var borte. Pappa ble visst litt fortvila men fiksa grøt til meg. Jeg spiste grøt og gråt om hverandre. Da mamma kom tilbake var alt helt greit. Skjønner ikke hvorfor hun skulle gå ut uten meg lissom? Hallo, hun kan da ikke bare gå ifra meg på den måten da. mamma mumla noe om adskillelsesangst. what? Det har jeg aldri hørt om. jeg var bare sur fordi jeg ikke fikk bli med ut.

kvelden kom brått og tung over gitt. Det var vanskelig å holde øya oppe da jeg satt i fanget til pappa. så var denna 2. søndagen i advent over også

2 kommentarer:

  1. Soving er teit til tider, så jeg skjønner deg godt jeg! Her gir de meg melk, vann, saft, synger, vugger, smøring på gommer og holder meg i selskap. Så alt prøves her også når jeg ikke vil legge meg.
    Vi sover når vi vil sove- nemlig!!

    SvarSlett
  2. bra det ikke bare er meg. Soving er noe de voksne har funnet på. helt enig i at vi vil sove når vi vil.
    Det er helt greit å legge seg på kvelden men kl 1 har jeg lissom sovet ifra meg syns nå jeg da..
    klem

    SvarSlett