søndag 1. november 2009

Mormorhelg, Halloweenfest.



Fredag og jeg skal til mormor, der skal jeg være hele helgen. Mamma kjørte meg og bakte boller og dro hjem til Oslo igjen, hun skulle på utdrikkningslag, og det passet ikke å ha med meg. Sånne fester asså, men jeg skulle på egen barnefest hos mormor jeg, eller Halloweenparty heter det. Men først måtte vi forberede litt mere, støvsuging, lage gele og muffins. Mens mormor gjorde det lekte og koste jeg med tante Alexandra, onkel Stian og reservetante Tone Mette.


Koser med "tante" Tone Mette

 Så ble det plutselig kveld og natta og jeg ble puttet i seng, protesterte litt men fant ut at det var greit jeg var sliten. Sov godt hele natta til 5 og fant ut at jeg var jo utsultet og fikk vekt opp Mormor og Alexandra.... He he litt hevn for at jeg måtte legge meg mens de fikk være oppe lenge.... Skal innrømme at etter en flaske med melk så sov jeg litt mere. Dagen startet med  lek i senga sammen med mormor og tanter og onkel, så sto vi opp og da ble det rompevask og mat. Det var lørdag og dagen for Halloweenparty. Mormor pyntet og hadde på "grønt slim" på bollene, muffinsen var rosa og grønne og fikk blå guffe på. Geleen hadde hun puttet edderkopper i. 

Så kom gjestene og vi koste oss med mat og drikke og godt, synes mormor var litt kjip, jeg fikk ikke smake på noe av det. Fikk grønnsaksmos og svisker jeg, hun sa at det var bedre for meg, ha..... Men festen var veldig morsom, vi lo og pratet og koste oss veldig. Da de store barna skulle ut å gå "knask eller knep" fikk ikke jeg være med, men det var greit da for da fikk jeg slappet av litt. 

Se så fine vi er i kostymene da:)



Jeg slapper av litt mens tanter og onkler er ute å går knask og knep

nam, nam, gummimus er skremmende godt

Dagene går så fort og når det er fest så går det enda fortere. Kveldsflaska fikk jeg av Alexandra og da var jeg så sliten at jeg sovna i fanget hennes, det hadde vært en bra dag. Våknet kl 3 inatt og fikk vekt opp mormor og Stian, de ga meg vann og jeg jattet med de ca en time og da lurte jeg på om jeg ikke kunne få litt mat. Nei, sa mormor, skjønner meg ikke på sånne folk jeg asså, prøvde det mest krakilske skriket jeg kunne for at hun skulle synes synd på meg,  men det hjalp ikke det dugg. Vet dere hva hun tillot seg å si. du er så stor nå at du trenger ikke mat på natta, og nå er det natta. Makan asså, jeg hørte hun sa det til mamma at jeg raste som et villt dyr, men hun syntes ikke noe synd på meg. Trodde besteforeldre skulle gi barnebarna sine alt de ville ha jeg, kanskje jeg skal prøve å bytte henne ut. Går det an? Jeg sovnet nå etterhvert, måtte bare gi opp å få mat. Våknet kl 8 og da fikk jeg mat, kose med tanter og onkel lekte og hadde det helt greit. Kl 14 puttet mormor meg i bilen og kjørte av gårde, fant ut at da kunne jeg sove. Og når jeg våknet så var jeg hjemme hos mamma????? Ja, så bra jeg var i himmelen, fikk mat og pupp og kos, kos, kos. Okei da så er hun ikke så værst denne mormora, hun kjørte meg jo hjem til mammaen min.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar