fredag 6. november 2009

Tuva og Marianneday:)

Først en liten lur i den deilige senga til mamma og pappa

I dag starta vi først med en tur til helsestasjonen for å snakke med helsesøstera der. Jeg imponerte med mine rulle kunstner og nesten sette meg i krabbestilling.. jeg prøver så godt jeg kan i allefall. Det skjer en utvikling hver dag nå:) og rulle fra rygg til mage og omvendt er ingen sak. men jeg liker meg best på magen da:) Vi fikk masse skryt av helsesøstera så da ble mamsen fornøyd vett:) 

Etter helsestasjonen dro vi rett til byen og møte Tuva og mamman der. Det var så kos å se Tuva igjen. Hun er jo så skjønn. Jeg skulle selvfølgelig ønske jeg kunne gå rundt på gulvet sammen med henne men jeg fikk ta til takke med å se på alle kunstnene hun kan. jeg kommer nok snart etter med krabbing i allefall. Trenger bare ett par måneder til så er jeg nok der jeg også:) Vi fikk i allefall laga litt kaos på kafeen. Jeg var egentlig veldig trøtt og mamma gadd ikke gi meg maten fort nok. Jeg måtte jo bare si ifra. Man er ikke træg med maten når man er trøtt altså, det sier jeg deg bare mamsen:)
Marianne og mamma fikk prata masse og fikk vel i seg maten til slutt. Tror vi oppholdt hver vår mor ganske mye denne gangen. så jeg tror kanskje det ikke blir så mange flere kafebesøk. I tillegg var servitøren såpass gretten at vi følte oss lite velkommen i grunn. Derfor laga jeg litt ekstra søl og kasta bestikket på gulvet.
Herlige Tuva og Marianne:)

Jeg er egentlig ikke lei, men litt sliten og trøtt bare:)

Det ble litt byvandring og shopping også. Møtte på en mamma og Mamman til Tuva hadde jobbet med før. Jeg kjente han ikke men jeg gliste da for det. Jeg lo også høyt til ei dame i den ene butikken. Mamma var så træg og jeg ville opp av vogna så jeg gråt litt helt til hun tok meg opp og da gliste jeg og damen som kommenterte at jeg fikk det som jeg ville hadde helt rett. Da måtte jeg jo le litt:)

Vel hjemme igjen ble det pappa kos. litt leketeppe syssler og plutselig klarte jeg åle meg litt framover. Mamma skjønte ikke hvorfor jeg plutselig var så nærme bordet. Så her skjer det ting skjønner dere. Snart må mamma og pappa løpe etter meg og alt det gærne jeg gjør.
Men jeg fant ut at jeg hadde vel kanskje sovet litt vel lite på dagen i dag så det ble tidlig kvelden på meg. tror jeg klarte å hold emeg våken til kvart over barnetv kanskje... 


litt pappa kos
har hørt noen rykter om at mamsen skal på vift i kveld. Møte ei venninne eller noe. Så det blir bare pappa og meg hjemme i kveld da. Eller jeg skal jo sove så pappa skal vel sitte å se på tv og spille wii og kose seg alene:)

først grøt også blåbærpure til dessert. nam nam. klare selv:)

oi, tær er spennende

heihei

ett av mine nye favorittuttrykk. Sayyyyy whaaaaat?

5 kommentarer:

  1. Åå, Aron- du er så kul! Og så mange fine og morsomme gladbilder av deg på bloggen i dag! Vi skal snart sette i gang med dagens bloggi vi også. Det var skikkelig tøft at du la igjen det bestikket på gulvet før vi dro fra den "barnevennelig" kaféen. Fine omgivelser da- men vi er kanskje litt hurramegrundt begge to for kafé for tiden. Særlig på et sånn sted.Blir fint å møtes hjemme hos hverandre igjen!
    stor klem, T

    SvarSlett
  2. Hei Aron! Jeg må bare hilse på deg her altså! Jeg er nemlig mormor til Tuva og jeg syns du er så herlig! Skjønner at dere har hatt det veldig gøyalt i dag ;) Og bare vent, snart krabber og går du rundt og ordner også! Er ikke nødvendig å ha det så travelt som Tuva altså! Du har god tid!!
    Klem fra Tuva-mormor

    SvarSlett
  3. så koselig å få hilsen fra selveste Tuva-mormora også. Har jo hørt masse om deg og sett mange bilder på Tuvabloggen. Ja, jeg har godt tid egentlig. Er jo en veldig kose meg i fanget gutt jeg vett:)

    Tuva: Du er herlig. gleder oss til du tar med deg mamsen din og komemr på besøk her igjen eller vi kommer til dere. Vi får heller ta kafe igjen når vi ikke er så nysgjerrige på alt som her der. ellers har vi alltids trilletur også da:)
    stor klem fra Aron

    SvarSlett
  4. Ja- det blir stas det! Og det blir nok flere kaféturer på oss selvom mamsene trua med noe annet i går, altså. Men først gleder vi oss til å treffes hjemme! hurra

    klem, T

    SvarSlett
  5. Ja, særlig de klarer å holde seg unna kafeer lissom. ha ha.
    samme hvor vi treffes bare vi får treffe deg og mamman din.
    klem

    SvarSlett