tirsdag 10. november 2009

Legebesøk og full relaxing

Det ble en liten tur til legen i dag. Ikke fordi vi tror at noen av oss har den beryktede nøff nøff syken men fordi det piper så fælt i brystet mitt stadig vekk.Derfor på tide å få sjekka det ut igjen.  Jeg er egentlig ikke noe brydd med det jeg da. Det har jo stort sett alltid vært sånn. Men mamma og pappa syns det har blitt litt verre den siste måneden. Så da fikk vi legetime da vett. Møtte ei veldig hyggelig og snill legedame som jeg storglisa til. Tror hun fikk et av de største smilene jeg klarer å lage og tror jeg klarte å gjøre dagen hennes mye bedre. Hun lytta masse på meg med en sånn legegreie jeg så veldig gjerne ville tygge litt på, klå på og utforske. Men jeg fikk ikke lov til det så da fulgte jeg godt med på at hun gjorde i allefall. Humøret skulle de ikke ha noe å si på det er i allefall sikkert.
Som pappa sier jeg er en skikkelig damesjarmør:) 
Legen hørte jo at det peip når jeg pusta men hun trodde ikke det var noe astma, det kom heller ikke fra lungene eller i brystet men det er nok litt oppi øvre luftveier. Vanskelige ord her altså. Men litt i nesa, halsen kanskje da. Mest sannsynlig vil jeg vokse det av meg:) Derfor får jeg bare pipe litt til. Det gjrø jo ikke vondt, men hvis mamsen og papsen ble veldig bekymra og det ble verre så måtte vi bare komme tilbake å besøke legedamen igjen. 
Pappa skulle på jobb så mamm aog jeg hadde hele resten av dagen til disposisjon helt alene. Vi hadde egentlgi tenkt oss en tur inn til byen men jeg tror ikke mamma orka det og jeg fant ut at jeg heller skulle sove en dupp. Er jo så utrolig godt å ligge i den vogna og bli trilla rundt og byssa i søvn. Og hvis jeg bare sutter litt på totten så tar det ikke mange sekundene før øyelokka blir veeeeeldig tunge og glir igjen.

Kamera er utrolig gøy:)

I mangel på energi og med tanke på en mere aktiv dag i morra ble det full avslapping hjemme. Mamma og jeg kosa oss sammen, herja litt, spiste litt, lekte masse, så på tv og kosa oss skikkelig. Etter tips fra min kjære Tuva testa vi ut drømmehagen på tv i dag og det var en suksess. Jeg ble jo helt oppslukt i det programmet. Jeg skjønner virkelig at du er glad i det programmet, Tuva. Dette kan bli en hjemmefavoritt her i huset også. Ble litt avledet av sokkene mine innimellom da. De er plutselig veldig spennende de også. Både tærene inni sokken og sokkene som jeg kan dra i. Enda mer morsomt er det når jeg selv rører på foten og kikker på tærene mine som vipper opp og ned. utrolig hva jeg kan gjøre med beina altså. Kroppen er fantastisk morsom. 

oi Tv er mer spennende enn leker

må holde på tærene mine samtidig som jeg ser på Drømmehagen

må sjekke de ut litt også. Kan jo hende de hadde tenkt å løpe av gårde heller noe

2 kommentarer:

  1. Hei kjekken!
    Ikke sant drømmehagen er tøft?!
    Det er godt å lese at dere har tatt det med ro i dag dere også, så vi har masse masse energi i morra når vi skal møtes! De mødrene skal nok få kjørt seg : )

    klem, T

    SvarSlett
  2. Hei igjen Aron!
    Veldig bra at det ikke var sånn nøff-nøff-syke altså! Litt piping fra nesa ække farlig, bare sjarmerende det ;)
    Jeg gleder meg veldig til å høre referat fra kafé-besøket deres i dag! Blir vel litt bøll og krøll i dag og vel (hi-hi)?

    Klem fra Tuva-mormor

    SvarSlett