onsdag 11. november 2009

en fantastisk dag med skjønningene Tuva og Marianne




Det er så koselig hver gang vi møter våre kjære venner Tuva og Marianne. I dag inntok vi liksågodt den samme restauranten som for noen uker siden. En indisk på byporten der selv de voksne (les mamma) kan søle så mye vann de vil og rote og styre på fælt uten sure servitører eller at vogna står i veien. Her er det plass til både store og små og det er jo til og med stoler til oss (les meg her) som må ha litt mer enn ryggstøtte når vi skal sitte.
Tuva og jeg satt voernfor hverandre og jeg prøvde så godt jeg kunne å sende noen flørtende blikk. Men jeg må innrømme at jeg var utrolig opptatt av at jeg ville ha mat og jeg ville ha masse mat veldig fort. I love food!! og grønnsakspure er min store favoritt. og topen av kransekaka er frukt pure til dessert.
mamma klarte gudskjelov å la være å søle så alt for mye i dag. Og både de voksne og vi to skjønningene kosa oss masse. 

låner leken til Tuva. Den er veldig god å bite på

tittei

Tuva hadde med seg flere leker hun. Rutinert vett

men en plastkopp er morro det også

Etter lunsj ble det litt shopping. Jeg fikk visstnok en stilig jakke med en fleecejakke inni så to jakker i en med andre ord. så trasket vi videre (les mødrene gikk mens vi beibisene ble trilla) kikka litt i butikker før vi måtte reise hjem

I dag skulle nemlig bestefar sitte barnevakt. Mamma drev derfor å styra og ordna i stand litt. Er jo ikke noe å styre for at jeg skal legge meg og sånn da vel. men hun skulle visst ordne seg selv og det tar jo sykt lang tid i blant. Jeg var ganske utålmodig så jeg måtte bli med å bestemme klær mamma skulel ha på, hvordan håret skulle være og diverse diverse. Kvinner altså... mas mas mas. Men eeeeeendelig etter mye mas fikk jeg den etterlengtede grøten min. kveldsgrøten. Det er fast altså. Mamm aprøvde gi meg fruktpure da vi kom hjem men jeg ville ha grøt. Så det ble helt feil og da må man bare si ifra så disse voksne skjønner det til slutt. De lærer etter hvert, man må bare være tålmodig her sjø.

Og mens jeg spiste grøt kom bestefar og da gliste jeg som ei sol. Endelig skulle vi kose oss og sende mamma ut på teater. Bestefar og jeg kosa oss masse i godstolen, så på tv og prata og alt gikk kjempebra. Mamma hadde visst hatt det kjempekoselig på teater også så det har da vært en fantastisk dag:) har tatt litt bilder også men de blir lagt inn i morra. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar