lørdag 14. november 2009

dumme bilen og lørdag

Det er jo lørdag i dag og i den anledning tenkte mamma og jeg å dra til tanta til mamma for å lage julegodt. Hos mammas tante var også Mormor, tante og onkel. Så vi gledet oss masse. jeg hadde sovet den første duppen, fått litt mat og vi var klare for å dra. Pappa skulle hente bilen, men kom tilbake og sa bare dette gikk ikke som planlagt. Den er helt død. Kanskje den var tom for bensin. mamma trodde ikke det men gikk ned for å sjekke og se om kanskje hun fikk starta bilen. Men den var like død da også. ville ikke prøve å starte en gang. Så da så det ut til at det ikke ble noe julegodtlaging og mormor, tante og onkelkos på oss. Typisk. Mamma ble gretten, men pappa visste råd og ringte bestefar. Han kom med startkabler og fikk futt i bilen. Så da kom vi oss avgårde etter ett par timers forsinkelse. Herlig. 
Tror kanskje mamma mente vi burde vært hjemme. Jeg sov litt for lite på dagen i dag og når man er trøtt ja da hører det med litt grining og sutring. Men jeg rakk jo å kose masse med tante og onkel og mormor og bonustante og bonussøskenbarn.  Det var jo verdt det. Fikk visst laga en del pepperkaker og annen julesnacks. Det blir visst jul i år. Min første jul så det blir veldig spennende. Tror vi gleder oss veldig alle tre til jula. Eller jeg er jo bare spent å hva denne beryktede jula er for noe. Forrige jul var jeg jo inni magen til mamma. Da måtte jeg bare høre på alt men nå kan jeg delta i pakkeåpning og kanskje smake på litt julemat også:) Får bli poteter, grønnsaker og saus da. Jeg er jo vegeterianer som mamma sier. Jeg syns bare at kjøtt er ekkelt, fisk også. så grønnsaksmos er den absolutte favoritt. Og grøt er morgenen og kveldens høydepunkt:)
med trøtt var jeg jo og samme hvor mye kos og oppmerksomhet jeg fikk så hjalp det ikke. jeg fikk ikke sove og ble ikke blidere. Derfor fant mamma ut at vi skulle dra hjem så jeg kunne sove i bilen. Jeg sov jo litt og vel hjemme fikk jeg se drømmehagen i pappas fang, fikk masse kos og ikke minst kveldsgrøten min. Det aller beste var å få legge seg i senga da selv om jeg protesterte litt. Kunne helst tenkt meg å ligget på brystet til mamma heller pappa og sovna der.
I alt kaoset bilen og alt så tro rjeg mamma glemte helt å ta bilder og sånn. men vi har da noen andre på lager

min nye grimase

grrrrrrr. tiger

ikke alltid jeg vil sitte rolig i fanget sjø 

2 kommentarer:

  1. Så koselig med julebakst, Aron! Da får det heller bli litt så som så med soving på en sånn dag!
    Ser at du også begynner å bli sprellemann på fanget! Tøft.. : )
    Hvilken dag passer å møtes til uka da?

    Stor klem, T

    SvarSlett
  2. ja innimellom er soving litt bortkasta tid syns jeg. ville ikke sove så mye i natt heller. Så he er det full rulle om dagen. kan ikke bare kose i fanget har jeg funnet ut. må utforske så mye, puter, bilde, lyset, klore litt, smake på alt osv.
    vi kan tirsdag, onsdag og fredag på dagen:)
    klem

    SvarSlett