søndag 9. mai 2010

Tofte e bæst

Som nevnt tidligere sovnet jeg i fanget til mormor kl. 18 etter ett deilig bad i badekaret, det er så stort det karet at jeg nesten kan svømme, godt med god plass.
Sov godt til kl var 22 men da våknet jeg litt fordi Balder bjeffet da han var ute å luftet seg og vinduet sto åpent, jeg skvatt vel mere eller mindre, men mormor kom inn og trøstet meg og hun satt ved siden av meg litt til jeg sov godt igjen.

Lørdag Kl. 5 var det morgen for meg da synes jeg at det var på tide å jage opp folk her. Mormor brummet og Bessa ble overrasket av at jeg prøvde å ruske han våken, det var han ikke interresert i.
Mormor og jeg sto opp kl. seks da, hun synes det var tidlig, men ikke jeg, hadde jo tross alt sovet i 11 timer uten noe tull på natta så det så...
Da ble det bleieskift og leking og mat og bæsjing, nytt bleieskift, og kl 9 puttet mormor meg i vogna og det ble en gåtur for at jeg skulle sove.
Sov i 1 1/2 time og da var jeg klar for nye runder med lek og moro og mat.

Mormor og Bessa tok meg med på butikken også innimellom alt her, måtte jo handle inn mat. Hele gjengen med tanter og onkler var jo her så da trengs det mye mat.
I halv to tiden måtte jeg sove litt igjen jeg, det er så mye som foregår her at en liten kropp blir fort sliten og trøtt, så en times dupp gjorde veldig godt.
Tror den friske Toftelufta gjør meg trøtt også.

Etter duppen var det noe snakk om at vi skulle på gatekjøkkenet og kjøpe oss kebab, da vi kom dit hadde de ikke åpnet enda, så da dro vi på restaurante istedet, topp familiemiddag, litt god tur middag for Bessa, som skulle dra til Værøy dagen etter på fiske. Der fikk jeg pomme frites og hamburgerbrød og vann å drikke. Det var godt det asså.


Etter en fantastisk koselig tur på Den lille Havfrue, var vi innom kiosken og kjøpte is, fikk smake det også jeg. Ikke si det til pappa da. Da tuslet vi hjem og jøssenam kl var jo blitt seks jo sa mormor. Hun puttet meg i badekaret og det var like deilig og moro som kvelden før så jeg koste meg der en stund, så ble det grøt og flaske og da var jeg helt pumpa jeg så jeg sovnet i fanget til mormor på lørdagskvelden også. Det er så godt å sovne i mormorfanget.

Det ble litt små bråk i huset sånn i 11 tiden da alle de andre gikk å la seg, at jeg ble litt urolig av det, reiste meg opp i sengen å grein litt. Mormor var der men hun var så trøtt at hun ikke orket å legge meg, å legge meg, å legge meg, etter hver gang jeg reiste meg opp i senga, så hun puttet meg i sin seng, jeg ble litt overrasket først, men så fant jeg ei god stilling å sove i og bang så lå jeg å sov til kl 6, uten noe mere dikkedarier.
Da satt jeg å tittet på mormor mens jeg gjorde bommelibom, men jeg var nok ikke stille nok for mormor våknet og snudde seg og da måtte jeg bare smile det vakreste og mest sjarmerende jeg kunne for å dekke over hva jeg gjorde.

Men det gikk ikke så lenge, Bessa kom inn på soverommet for å si hadet, og vi ønsket han god tur og skitt fiske, eller mormor sa det da. Så sto vi opp og da blei jeg fersket. Inn på badet og vaskes da, så ble det full fart å sjekke leker og spise mat.

Jeg er igrunnen heldig, mormor har kjøpt leker til meg som jeg skal ha her og av onkel Stian har jeg fått arvet mange biler og det er jo bare helt toppers å leke med, så det blir Brrrrrrrrr hele tiden jeg er våken.
Sånn i 9 tiden måtte jeg bare sove litt igjen jeg og sov godt til kl halv elleve.
Etter nye runder med lek og moro og mat var plutselig mamma der. Hun ble mottatt med ett kjempeglis og en smule panisk latter sa mormor, men hun forstyrret meg midt i en interresant lek også da.

Mormor hadde laget klubb som vi barna skulle få smake, det var noe mat hun hadde vokst opp med og synes er veldig godt, mamma også egentlig. Det ble mottatt forskjellig, jeg synes det var godt når jeg fikk plukke det fra mamma sin tallerken, Stian ville ikke smake, men prøvde en mikrobit og ville ikke ha mere, Marius synes det var godt, Alexandra også, men hun synes duppen var best, så klart den bestod jo av brunost og sirup, Håvard var i tvil, om det var godt eller ikke, greit nok sa han vel til slutt, Andrea ville heller ikke smake på det.

Mormor har mange rare navn på meg, tror hun glemmer at jeg heter Aron, det er sånn med besteforeldre tror jeg, her er noe av det jeg har fått høre i helgen, Sinnatagg, grisunge, troillunge, bæsjeklumpen, orm, rotehue,kosegutt,sutretryne,raring, ja jeg kommer ikke på alt jeg, det ligner ikke på Aron en gang, men men jeg får bare bære over med henne.

Mamma og jeg måtte vende nesen hjemover, det er så synd at slike helger går så rasende fort.
Men jeg håper jeg snart skal hit igjen, det er veldig moro å være uti Tofte, jeg koser meg med alle sammen. Takk for meg Mormor og Bessa og tanter og onkler, sees igjen 
Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar