onsdag 12. mai 2010

jordbærgutten



Jeg har virkelig fått smaken på jordbær. nam nam sier jeg bare. Gjett om jeg gleder meg til jordbærsesongen a, for hva er vel bedre enn norske jordbær?
Dagen startet litt vel tidlig men siden jeg sov store deler av natta bortsett fra en liten oppvåkning kl 2.30 så var vi egentlig fornøyd med at jeg sov fra 18.15-5.30. Nesten tolv timer er ikke å legge under bordet. Selv om pappa jobbet sent i går så fant han og jeg ut at vi skulle være litt snille med mamma som måtte opp en tur midt på natta å passe på at jeg sovnet igjen. Vi lot henne sove til 9 i allefall. Det var hun  veldig glad for.  Mamma og jeg stod opp etter første duppen min og lot pappa sove litt lenger. Alle var oppe og spiste lunsj sammen i allefall. Etter lunsj bestemte vi oss for å gå en tur. Vi gikk liksågodt opp til den barnehagen jeg har fått plass på, siden fristen for å svare nærmer seg og vi ikke ante hvor den lå hen eller så ut. Vi gikk og gikk bort til Haugerud og passere masse flotte barnehager, vi gikk forbi en som vi alle reagerte på og så ut som ei falleferdig brakke, en liten uteplass men lydgjerde og kanskje en huske og en sklie og en sandkasse og thats it, vi fant ikke noe navn på den barnehagen og tenkte det kanskje var noe private greier. Vi fant en kjempefin barnehage rett bak den vi ikke visste hva het og tenkte det må være denne. Den var stor flott og masse uteområde, masse lekeapparater og mange barn, vi visste det var 4 avdelinger på barnehagen, men i det vi går rundt bygningen finner vi ut at den het noe helt annet. Vi spurte en dame som jobbet der om den vi lette etter og jaggu var det ikke brakka som var den. Vi ble så skuffa alle sammen og vurderer sterkt å si nei, ingen vil at jeg skal gå der. Men vi må visst si ja til plassen og opprettholde ønskene våre om vi vil beholde plassen på lista. Tungvint og utrolig teit. Vi hadde ikke søkt på denne barnehagen og de fant den mest elendige av de alle her borte. Og gjett om det er flust av barnehager her da. 
Ja ja, vi får se hva som skjer.


Såååååå stor:)

Min nye favorittaktivitet er som på bildet over. Mamma spør hvor stor er Aron og jeg rekker begge hendene i været og stor gliser.  Prøver å klappe på "såååå glad" også men det blir mere klapping på bordet i grunn:)

Pappa dro på jobb og mamma og jeg kosa oss hjemme. Vi lekte med duplo og mamma syns jeg var kjempeflink og veldig søt når jeg la duploen oppå hverandre opp å ei plate og sa hm, ehm, hm.. Akkurat som at jeg telte. Det at de ikke var festa i hverandre har ikke så mye å si. det kommer etter hvert, men mamma lo litt da. 

Ellers ble det litt bølling  så klart og bading før vi sier god kveld og god natt fra Tveita:)
Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar