lørdag 22. mai 2010

Mammas hobby og bytur


Starta dagen da pappa dro på jobb. Eller det vil si vi våkna da han stod opp kl 5. Har bokstavelig talt revet ned og kasta utover alt i leiligheta i dag. Lurer på om det er noen bøllefrø som har gogjort seg i magen i natt. Leker ut over alt, ting i skap-ut over alt, søppel-rotes også gjerne i, sluket i dusjen er interessant, sykkelen til pappa-resultat en stykk litt svart Aron, mammas veske-masse kult oppi, mammas telefon-snart ødelagt, fjernkontroller over alt og bortevekk, tv vris i alle retninger og faller nok snart ned, dekoderen sluttet pltselig å virke, kaster også dataen til mamma fa ordet og ned på gulvet-bretter også skjermen bakover når hun sitter på den. Her skal all fokus være på meg ja og ikke den dumme skjermen, hekletingene til mamma fant jeg også og brakk ett par heklenåler, cder og dvd ut over alt, sko er like gøy å kaste rundt seg, like morro som det rene tøyet som ligger i skittentøyskurva. For å oppsummere, ingenting får ligge i fred og i allefall ikke der det hører hjemme eller skal ligge. Ommøblering på høyt rotenivå.

Innimellom all roting og soving så har mamma drevet å testa symaskina litt. Og sydde denne dressen jeg har på meg. Vel og merke over en annen som ikek passer til da men vi skulle bare se om den passa. Var litt stor ja men deilig å ha på seg. 

tester dressen ved lekekassa

og ett action bilde 
(ikke alltid bildene blir like vellykka men uttrykket gjorde at vi måtte legge det ved.)

og sitter å leker litt med lekene

hmmm, hvem har rota sånn?

meg? nei det er det allfall ikke. jeg bare sitter her å leser 
instruksjonsboka til playstationen  jeg:)

Mamma og jeg trosset hostem snørr og vondt hals og tok oss turen inn til byen. Utrolgi fint vær i dag også og vi skulle treffe Herlige Tuva og Marianne. Lekte litt med Tuva og testa en del av lekene hennes. De var populære, men tror ikke Tuva var helt okey med å låne de bort hele tiden. Men fikk låne de av og til da. Snille Tuva. Jeg klatra også opp etter henne for å komme meg opp så jeg kunne gi henne en klem også. Var ikke helt populært det heller. Kanskje hun ikke likte å bli brukt som klatrestativ?
Jeg fikk også bursdagsgave av Tuva mi. Spade og brett for å ha i sandkassa, en båt til badebalja og en brett for å spise på. Tøft altså. Jeg har testa alle lekene allerede.
Etter litt herjing og kos hos Tuva og familien dro mamma og jeg for å møte pappa. Ble en tur på aker brygge. Skulle egentlig innom en sportsbutikk men alt stengte veldig tidlig i dag. Er jo pinse men det hadde jo ikke vi tenkt over.
Vi merka også at det begynte å skye over så vi kom oss akkurat hjem til det begynte å pøsregne.
Vi spiste middag, jeg herja og lekte og rota enda mer (som om jeg ikke har rota nok i dag mente mamma) også ble det litt grøt og pappakos før jeg sovna i fanget til pappa. Pappa syns det var veldig koselig.
med det sier vi god kveld og god natt fra Tveita.
Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar