søndag 2. mai 2010

Man har ikke tid til å sove på Nabben:)



Det får sies først som sist at søvn er ikke noe vi gidder å drive på med om natta i allefall, men om dagen derimot har jeg tatt meg alt fra en time på øye til flere 2 timere.  Så på hyttetur med fremmed rom, alt nytt og det at vi kom litt sent fram og jeg ble lagt litt vel sent, så resulterte det i natta fra H...... som mamma ville kalt det. Bokstavelig talt. Det var hyppige oppvåkninger hver 2-3 time før mamma og pappa la seg og nå var KUN mamma bra nok. Helt i form var vi da ikke tydeligvis. Til tross for at feber hadde forsvunnet og alt vi satt igjen med var den ekle hosten og snørra. Men vi kom oss da gjennom natta og jeg sov litt mere fra kl 1-5... 4 timers sammenhengende søvn på tvers i senga mellom mamma og pappa.

mammakos:)


og litt herjing

Dagen var jo helt fantastisk til tross for duskregn som ble til pøsregn som slutta i litt solskinn. Bestemor og jeg stod opp kl 6 og mamma og pappa fikk sove lengere. De sier tusen millioner takk til Bestemor for det. Jeg kosa meg masse med Bestemor og Bestefar hele dagen, sov litt i fanget til Bestemor, herja med Bestefar, spiste litt og fikk smake potetgull, det vil si jeg langa ut etter det selv. Skal dere ha så skal jeg også ha lever vi etter nå om dagen. 
juhuuu potetgull innenfor rekkevidde

Derfor vokt dine vaner.. Her skal det hermes etter både fakter og vaner og alt man gjør.
Mamma og pappa tok seg en kjøretur alene til Torsby. Der handla de litt obligatoriske svenskevarer før de slapp unna å ro over i øspøsende regn men kom tilbake til litt sol.

Bestemor og jeg koser oss utenfor stabburet

Natta nå skulle vise seg å være enda verre enn forrige. Vi trodde vel knapt nok det var mulig, men her våkna vi hver 2 time siden jeg ble lagt kl 19. til slutt prøvde mamma og pappa å legge seg sammen med meg i 23 tiden, men etter å ha grått og hosta til jeg kasta opp og småsovet litt nå og litt da fram til kl 4 så ga vi vel litt opp alle sammen. Og etter å ha lugga og klora både mamma og pappa og blitt forsøkt å lagt i senga mi og alt så stod pappa og jeg opp kl 5. Nok en gang ble vi reddet av en overraskende opplagt Bestemor. Hun hadde tydeligvis ikke hørt at jeg hadde hyla halve natta. Jeg gliste selvfølgelig meg en gang jeg så henne og etter halvannen time tok Bestemor og jeg oss en to timers dupp og da var det ABSOLUTT ingen ting å si på humøret eller formen. Etter hvert stod mamma opp og litt senere pappa og satt ute i det deilige været alle sammen.
familien Lyngstad/Holden

sitter i pappa sin stol fra da han var liten. 

Vi var heldige og hadde nemlig strålende solskinn og varmt og deilig vær i dag før vi dro hjem. Vel litt sur og kald vind var det så jeg ble da kledd godt på både jeg og hosten. Jeg sov ute i vogna, spiste ute, krabba over alt. Og krabba opp trappa til terrassen 4 ganger. SÅ her går det unna. Også så stolt jeg er når vi er ute å går tur.  Jeg begynner å bli bedre på å øvegå nå og har litt mer balanse og kroppen henger mere med.
så stolt

idyllisk på Nabben selv før det har blitt grønt

3 jeg krabber av sted bilder;




pappa og jeg tester bæremeisen.

som var utrolig stas og en inner(ute)tier

På vei hjem sov jeg helt fra Kongsvinger til husdøra. Må si det var litt godt å komme hjem. jeg kjente meg igjen utenfor blokka og hoppa i armene til mamma. Og det var godt å komme hjem til lekene sine, ta seg et deilig bad og plaske og herje der, hjelpe mamma med klesvasken og ikke minst legge seg i senga si på rommet sitt. Vi får bare håpe denne natta blir bedre enn de to siste....
Men en koselig helg har vi hatt, det skal ingen nekte på. Det har vært avslappende og deilig å være på hytta og ikke minst være masse sammen med Bestemor og Bestefar.
Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar