onsdag 19. mai 2010

sommerfølelse



Det ble skikkelig sommer i dag. over 20 varmegrader og to stykk litt solbrente foreldre ble resultatet. 
Etter at vi hadde stått opp og spist frokost (lunsj for de som står opp tidlig, les pappa og meg) så tok vi på oss joggeskoa og gikk oss en lang tur til østensjøvannet. Der så vi masse gjess og svaner. Jeg fikk sitte i bæremeisen og stortrivdes. Vi fikk sol på kroppen go en god tur ute i finværet. Herlig
Vi spiste litt på en rasteplass ved østensjøvannet og der var det også en haug med barnehageunger. Jeg fulgte veldig ivrig med og når jeg fikk krabbe litt i gresset og på grusen så fant jeg ut at jeg skulle også oppi den store dammen som en av guttene fra barnehagen var i. Men jeg fikk ikke lov av disse teite foreldrene mine. 

de tøffeste gutta på Tveita:)

fin ja:)

pappa og jeg kikker på svanen.

Når vi var på tur kom også bestefar og hilste på. Han var på vei til butikken.
Vi måtte dra hjem igjen siden pappa skulle på jobb, jeg benyttet sjansen til å hvile øyelokka litt på vei hjem. Hjemme kom bestefar på besøk igjen. Skulle visst sjekke noe med sommer dekk og sånn. Bestefar hadde nemlig fått tak i sommerdekk til oss og de passa perfekt. Så jippi for nesten nye sommerdekk. Kanskje på tide å skifte dekk nå da eller? ja, da tar det til helga. 
Bestefar og meg

wow, mamma er med på ett bilde:) 

Kikker veldig på disse barnehagebarna.
(og jo da, jeg fikk komme ut av bæremeisen til slutt:) )

Pappa dro på jobb, bestefar dro hjem og vi tok oss turen bortpå tveitasenteret for å møte bestemor. Det ble dermed middag sammen med henne der. Veldig koselig. Og jeg fant meg to barn på min alder som jeg lekte og bølla litt med. Ja, bølla. Prøvde å yppe meg på de siden de gikk og jeg krabba. Kan vel si at jeg krabba fortere og var sterkere selv om de var ett par mnd eldre enn meg. Begge ble nok litt skeptiske og redde.. Ja, ja hørte jeg noen si lederen av den nye Tveitagjengen??

Men nå hadde vi fått nok av både trilling, sol og uteluft. Vi sa hade til Bestemor som også skulle hjem, tappa i badebalja, herja litt der, spiste grøt, drakk litt melk, lekte litt og pussa tenner før man sovna temmelig kjapt.


Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar