søndag 7. mars 2010

Toftehelg.



Onsdag og jeg er hos mormor og morfar. Kjempedigg. Jeg var så sliten at mormor lot meg sove en halvtime på ettermiddagen, Så leggetiden min ble forsyvet til åtte, men det gjorde ingenting, snill og grei på natta var jeg også men kl. halv syv måtte de opp synes jeg.

Fikk avgårde Tante og Onkel på skolen så kunne jeg og mormor kose oss hjemme. Jeg lekte med lekene mine, prøvde å få tak i andre spennende ting også, men mormor hadde barnesikret huset sa hun.
Spiste, lekte, sov, var på butikken,prøvde å få tak i Balder, det var ikke lett for han hoppet unna. Mormor mente at jeg kunne hatt en moppeklut på magen så hadde jeg kunnet vaske gulvet med det samme.
Tante og Onkel kom hjem fra skolen og jeg fikk lekt og kost masse med de også.
Morfar kom hjem og det ble middagstid, smakte på middagsglasset men middagen til mormor var mye bedre.


Torsdagskvelden badet jeg sammen med Onkel Stian og vi storkoste oss i badekaret leeeeenge. Så var det plutselig natta og jeg sovnet bang kl sju.
Denne natten sjekket jeg om mormor ville stå opp halv tre, men hun var ikke interresert i det, så da sovnet jeg etter en halvtime og ville stå opp halv seks istedet, mormor brummet litt men vi stod nå opp.
Ny dag og vi sendte Onkel og Tante på skolen vi fikk gjort unna litt husarbeid eller det var mormor som gjorde det meste.
Hun hadde glemt å sette opp hundematen så jeg fikk søla litt med vannet og fikk tak i en bit med hundemat. Det var en merkelig smak så jeg suttet lenge på den. Det var nesten sånn at mormor ikke fikk lov å ta den når jeg skulle spise mat, men fruktmosen var kanskje bedre.

Vi tok en butikkrunde i dag også, Alexandra ble med men da skulle jeg sove så jeg fikk ikke sett noe, da vi kom hjem hadde jeg jo egentlig sovet en time, men jeg var mere trøtt så jeg fikk ligge ved siden av mormor i sofaen å sove en time til, tror mormor sov litt også.
Kjempestas når morfar kom hjem Balder og jeg "sloss" om oppmerksomheten hans, jeg hylte av begeistring og Balder boffet og pratet på sitt vis og det synes jeg var ekstra gøy så jeg skrattet veldig også.
Ettermiddagen gikk med til lek og morro med alle sammen og middag, jeg fikk en baguett å sutte på og det var så godt, det var smør på den og jeg prøvde å teste ut en ny hårmousse men mormor var ikke enig i det så når hun tok hånda mi og skulle tørke bort så måtte jeg protestere veldig, men det var fordi jeg trodde hun skulle ta maten min.


Denne kvelden dusjet jeg bare det var godt det også og jeg la meg og sovnet kl. halv åtte.
Det er i grunnen deilig for jeg får ligge i fanget til mormor med melkeflaska og når jeg er ferdig så får jeg smokken og da tar det fem min. og borte er jeg.
Mormor sa at hun synes det er så koselig, når barna sovner i fanget hennes.

Denne natten prøvde jeg meg kl halv fem, men mormor protesterte så da var det bare å sove igjen til halv sju og da var det greit da.

Onkel og Tante skulle dra avgårde å bli med pappaen sin idag så de dro tidlig, det gjorde morfar og Balder også de skulle til Sigdal og hente ved.
Mormor ryddet litt og vasket noen klær, jeg sørget for at hun skulle holde seg aktiv så lørdag måtte vi på badet 3 ganger å skifte bæsjebleie. Mormor er litt snål også hun tror nok jeg er større enn jeg er for når jeg hadde bæsjet så satte hun meg på do og tørket rompa mi, de første gangene så måtte jeg si ifra at dette ville jeg ikke være med på.
Men det er liksom ikke noe vits i det, mormor er veldig sta og vil gjøre det på sin måte , så da får hun vel det da.

Denne ettermiddagen fikk jeg ligge på sofaen og sove duppen min og det var så deilig at jeg sov i to timer, det er litt trangt i vogna.
På ettermiddagen fikk vi besøk av ei venninne av mormor og gutten hennes, han var veldig morsom å leke med. Vi lekte lenge på gulvet.
Mormor lagde middag og da fikk jeg sitte ved bordet å plukke på maten selv og det synes jeg var morsomt. Karbonade var greit det. Kvelden kom og jeg dusjet i kveld også og la meg i senga kl sju.

Denne natten våknet jeg kl kvart på fem og prøvde å få opp mormor, men etter en time ga jeg opp og sov til halv åtte.
Idag søndag kommer mamma og pappa og henter meg, jeg kunne gjerne tenkt meg å være her lenger jeg men mormor må på jobb og der har jeg vært med henne før og det er kjedelig.
Nei, det skal bli godt å komme hjem igjen også. Det tar vel ikke så lang tid før jeg får være hos mormor og morfar igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar