lørdag 27. mars 2010

mat-retur, bøllestreker gaver og humørspreder


joda, alt dette kan skje på en dag i Aronmaiden verden. Har vært litt småuggen form i dag. lite matlyst egentlig. Men ellers har formen vært på topp. Jeg har testa enda flere grenser enn mamma trodde var mulig. Etter ei ganske så slitsom natt så var vi jo klar for dagen kl 7.30. da ble jeg plassert på guvlet av en litt søvnig mamma. På guvlet ved senga fant jeg jo mye rart, babysitteren- bang i gulvet, vekkerklokka til mamma bang i gulvet, alle cd ene i cd hylla, alle på gulvet, skapdøra til skapet, -bang igjen, kryssordbladet til mamma- knitre knitre også på guvlet. Da stod mamma opp. Måtte bare litt bråk og rot til. nattbordslampa var forøvrig borte, for den knuste jeg i går.

Spiste hele grøten min så matlysten var grei på morgenen. men drakk ikke så mye melk. sov en dupp og har egentlgi spist temmelig lite resten av dagen. Vi var en tur på tveitasenteret og jeg smilte og lo til alle på vår vei. De smilte tilbake. Jeg satt egentlgi bare å kosa meg i vogna, kikka og lurte på hva slags sprell jeg skulle finne på når jeg kom hjem. 
og jeg fant ut at å reise meg opp ved stolen ved kjøkkenbordet var smart for da fikk jeg tak i mobilen til mamma. Lykke:)


og det å åpne ovnen når det er noe inni og den står på er upopulært hos mamma og veldig varmt, nesten så jeg brente meg. 
å klatre inni oppvaskmaskina får virkelig fart på mamma og hun så ut som et spørsmålstegn. 

og det å vri tv så mye at den svaier litt var temmelig upopulært, da ble jeg plassert på rommet mitt. 


Men fra rommet krabba jeg inn på badet og velta søppelbøtta og dro opp sluket i dusjen. Like upopulært. Jeg fant derfor ut at alt annet enn å smile og le er upopulært i heimen om dagen. he he. bortsett fra å leke med de kjedelige lekene mine da.. Mamma og pappa sine ting er tusen ganger mer spennende. 

Men etter at mamma og jeg gikk en ekstra tur på senteret for å hente en pakke på posten så ble jeg helt i hundre. Å sitte i bæreselen og møte så mange mennesker ansikt til ansikt er bare helt toppers. Jeg smilte til alt og alle. Og de smilte tilbake og noen kommenterte hvor blid jeg var. Joda jeg er jo blid. Ingenting å si på det.) hvorfor være sur, når det er så mye mer morsomt å være blid sier nå jeg.
Vi hadde fått pakke fra Stavanger. Og vi åpna den med en gang, selv om det er noen uker til bursdagen min og mamma sin. Jeg fikk en kjempestilig cap, som måtte prøves og en kul racerbil, og påskeegg. Fikk ikke smake godteriet da men det var godt å knaske på selve påskeegget også:)


Middag stod for tur, spiste hele glasset men så gikk det to minutter og hele kom i retur gitt. 
var litt småsliten og uttafor fram til pappa kom hjem. Spiste ett par skjeer av grøten, drakk halve melka og da mamma på død og liv skulle pusse tenner og presse i meg en fluortablett så kom alt det i retur også. Dagens andre fulle skift og vask. Men det var godt å få ut kvalmen før jeg skulle legge meg. vi har også funnet ut at årsaken til dårlig mage og feber om dagen mest sannsynligvis er pga en fortann som nå viste seg i dag.
Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar