tirsdag 16. mars 2010

ønskeliste



Det nærmer seg jo bursdag... jepp det har allerede gått ett helt år, mamma får helt sjokk her hun sitter. Hun kan ikke fatte hvor de dagene har blitt av, for ikke snakk om ukene og månedene..
tiden går fort når det skjer mye.
og jaggu har jeg vokst.
fra å komme til verden som en liten kar på 45 cm og 3190 gram har jeg nå blitt rundt 75,5 cm og nærmere firedoblet vekta... jepp 12,2 kg.. Vi har vært på helsestasjonen i dag og veid og målt. Den lengden er litt ca altså, for å ligge rolig det er for kjedelig. 

klår klår klår på tv'n

selv om jeg ikke får lov og mamma sier nei
åh, har så lyst til å ta på den tv'n..

resultat av for mye klåing på tv er at jeg blir sendt på rommet. (der kan jeg leke med alt)

I forbindelse med bursdag er det en del som har spurt hva jeg ønsker meg:) skal prøve å formidle litt hva som er ønsket og som vi trenger
*Det går i klær i størrelsen 86 og oppover. vi har en del i str 86 så vi ønsker oss gjerne klær i str 92 og oppover. Gjerne sommerklær som; shorts, t-skjorter, solhatt, sommersko/sandaler, osv . vi skal jo til Syden i juli:) men også snekkerbukser og bevegelige klær og klær til høsten:)
*I forbindelse med sydentur og sommer og jeg som snart har vokst ut av vogna så er planen å kjøpe ny reisetrille. og vi ønsker oss derfor penger til trille:)
*ønsker oss også bæremeis..
*Tja alle leker som bråker er interessante, men har faktisk en del leker påstår mamma og pappa.
*barnemusikk er populært,  
*baller, gjerne med lyd og i forskjellige størrelser.
*badeleker
*en liten oppblåsbar nakkestøttepute til lille store meg /type barnestørrelse altså.
*antiskli, antiskli, antiskli er kjekt på parkett.... til i dusjen
gjorde noe nytt i dag. reiste meg opp ved seksjonen og tok ut ei bok og 
holdt meg med bare ei hånd.

jeg skal bare...
Åh mamma, sterk blitz!

Ellers har dagen gått unna, vi har som sagt vært på helsestasjonen en tur. Snakka med helsesøster og veid og målt meg. Jeg var i hundre og krabba rundt over alt. Jeg har vært i hundre hjemme også. Mamma har drevet å rydda og styra og gjort om på badet og rommet mitt så jeg måtte jo følge med på hva hun gjorde. Etter en liten dupp og litt husarbeid og middag gikk mamma og jeg en liten tur bort på senteret. Jeg fikk sitte i bæreselen. Mulig det ble litt tungt for mamma men jeg var helt i hundre. Jeg ropte høyt av begrensning og lo masse. Og gliste selvfølgelig til alle vi møtte. 
Turen ble derfor en kjempesuksess, selv om ryggen til mamma muligens blir litt vond i morra. Hun får bare trene det bort sier jeg. kan være på minisatsen jeg:)

pappa åpna døra til verandaen. det måtte sjekkes ut

åh jeg fant jeg fant, aviskurven. Det var der den var blitt av ja..

Tiden raste litt fra oss i dag og etter pappa dro på jobb, så da vi kom hjem fra turen fikk jeg bade litt og det var dags for å legge seg. 
Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar