fredag 26. mars 2010

Askeladden



Tja dagens overskrift kan vel fortelle så mangt, jo formen er absolutt på topp igjen og bøllestrekene har allerede begynt før frokost. Mamma tok meg på fersken nedi askeskuffen på ovnen og jeg hadde litt aske på hender og i ansikt. Mulig jeg rakk å smake litt på det også. Veldig koselig å sitte der å grave i aska i allefall. 
Ellers har tv fått kjørt seg, gulvet har blitt vaska i sikkel, bordet har blitt klatra på, tv benken har blitt klådd på, bøker blitt dratt ut, leker havner over alt, mat som blir kasta rundt, sluk på badet som blir pella på, søppelbøtte som blir velta, nattbordslampe som blir knust. Alt er tilbake til normalen med andre ord. Begynte dagen med litt småfeber vel og merke, men den forsvant før lunsj. Så hva det enn var som plaget meg så er det på vei bort nå i allefall. Og deilig er det. Det er godt å ikke være så daff og slapp lenger. 

lykken er mammas mobil

Jeg smiler og ler av god morgen norge, smiler til værmeldinga, ler programlederne og drar i tv bare for å sjekke om mamma og pappa følger med. Oppmerksomhetssyk er det noen som nevner, selvfølgelig, må jo sjekke at mamma følger med på alt jeg gjør.

følger du ikke med på det jeg gjør mamma så skrur jeg av tv'n

Tok meg en laaaaang lunsj dupp. ble jaggu 2,5 time. Deilig. Vi gjorde det liksågodt sånn at pappa overtok legetimen min i dag, Han måtte likevel ha resept på allergimedisin. Er jo snart pollentid. Og siden feberen, snørra og plagene mine plutselig forsvant var det ikke noe vits i å dra til legen likevel fant vi ut. 
Resten av dagen har vi vaska og rydda til helg, tatt igjen litt tapt søvn og kosa oss. det er jo freddan vett:) 
Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar