onsdag 30. september 2009

Yes, endelig!

Endelig skjønte jeg dette med skjeia og grøt... Og som jeg spiste. Maisgrøt var jo bare knallgodt. Fikk nesten ikke nok. Mamma hadde lagd den såpass tynn at det var nesten bare å slurpe den i seg fra skjeia. Men jeg gapa etter skjeia og gapa høyt da. Skjønte at man skulle gjøre det. Så nest etter banan er det maisgrøt som er favoritten tror jeg. I tillegg fikk jeg grøt samtidig som mamma og pappa spiste middag. Tror mamma måtte spise kaldt middag da men hun sa det var verdt det når jeg endelig ville ha grøt. Og hun håpet også det ville få meg til å sove godt i natt. Vel jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke sov så godt i natt. Men til mitt forsvar så var jeg litt sulten, litt forkjøla og pappa sov på hotellet så savnet var stort. Men jeg sover kanskje godt i natt da, hvis mamma sier det så er det vel sant. Morgendagen vil vise det.

Vi hadde egentlig mange planer i dag, men endte opp med å ikke gjøre noe. Mamma og jeg var en tur på tveitasentret og hilste på gamle kjente, eller vi kjenner de egentlig ikke men vi har sett de mange tusen millioner ganger før. Det er jo de samme folka som henger der (akkurat som oss)
Da pappa kom hjem herja jeg litt med han og i tillegg snudde jeg meg fra mage til rygg plutselig. Ja,  i all forbauselse til både mamma og pappa og meg tror jeg. Drev å spiste på en av de fancy ballene som lager lyd. Vet ikke helt hva som skjedde jeg men plutselig rulla jeg rundt på ryggen og ballen ble med. Fikk jo mye bedre tak på den når jeg lå på ryggen vett. Morro var det i allefall. 

Tror mamma hadde rett angående grøten, for jeg ble temmelig døsig etter jeg spiste den og måtte ta meg en liten halvtimes strekk før jeg skulle legge meg, men så var det bare å ta på pysjen og legge seg. Vi fikk da denne dagen til å gå selv om alle planene gikk i vasken også. Like greit, vi kosa oss hjemme i stedet vi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar