torsdag 13. august 2009

vannmelon og grøt

I dag har jeg opplevd mye nytt innenfor smaksverdenen. Mamma lot meg få smake på vannmelon til lunsj. Det var jo bare utrolig godt da. Har smakt nektaring før men vannmelon det var bare knall. Jeg var så ivrig at jeg holdt biten selv og klarte å få løs en bit med gommene så jeg begynte å hoste litt. Mamma tok fra meg biten jeg hadde klart å få løs da. Dumme mamma. Jeg skulle jo ha den inni munnen og spare den til senere.


hmmm, hva er dette for noe da? Vannmelon?

Åh det var jo knallgodt jo.


Hva? Hvorfor tok du den fra meg? Dumme mamma
Etter lunsjen (og jeg har enda ikke glemt at mamma tok fra meg vannmelonen selv om hun tror det) dro mamma og jeg på trilletur. Tror mamma ville at jeg skulle sove. Jeg var egentlig litt trøtt også, men jeg ville jo ha mere vannmelon. Men da jeg til slutt innså at jeg ikke fikk det så kunne jeg liksågodt sove. Mamma dro meg tross alt med på Tveita senteret (vårt andre hjem) Det er så kjedelig der så jeg sovner hver gang.
 
Vi leker litt på teppet. Hello there;)

også sover vi litt. Legg merke til at bordet er dyttet helt inntil sofaen med en ekstra pute oppå. Hysteriske mamma altså. Jeg har jo ikke tenkt å rulle ut av denne deilige sofaen og puta jeg ligger på da vet du. Mødre altså!!

Så kom endelig pappa hjem fra jobb og de voksne skulle spise middag. Jeg får aldri middag.. Men i dag fikk jeg smake grøt. Tror det var risgrøt. Helt pyton var det i allefall. Den var direkte smakløs så jeg spytta den liksågodt ut. Nesten uten å smake på den. Nei grøt er æsj, jeg vil ha vannmelon.
Æsj hva er dette for noe da mamma? Hvis jeg bare dytter den sånn elegant og stille ut med tunga merker du det da?

Grøt? Nei takk. Fysj få det bort. 

Så oppsummering. Vannmelon, nam nam nam. ti stjerner på smaksskalaen, rett etter melk og nederst på skalaen risgrøt. Håper det tar litt tid før mamma prøver det igjen.

Resten av kvelden har pappa og jeg sløva i sofaen og begge to har sovet litt. Jeg har prata masse med mamma og pappa i dag. Innimellom blir jeg nesten litt overraska og skremt over at jeg kan snakke og lage så høye lyder. 

2 kommentarer:

  1. Hei søte Aron!
    Du er like glad i melon som meg du! Og det forstår jeg godt, det er jo så deilig, saftig, kaldt og kløstillende i gommen! Vi gleder oss til å se hvordan dere har det på Tveita, håper jeg ikke blir redd for Tveitagjengen , ja du så jo at jeg kan bli litt skeptisk til tider ; )

    klem fra Tuva (mamma hilser også)

    SvarSlett
  2. ja vannmelon er bare best.
    Det er ikke noe skummelt her på tveita vet du. Jeg er jo lederen av den nye tveitagjengen. Så jeg skal passe på deg jeg når du er her. Gleder oss veldig til dere kommer på besøk.
    klem Aron. Mamma hilser tilbake

    SvarSlett