lørdag 24. oktober 2009

Tuva og Marianne dag



I dag har vi vært i sentrum og møtt skjønne Tuva og Marianne. Vi satte oss godt tilrette på en kafe på byporten. Jeg fikk fruktpure, Tuva fikk brød og frukt og mammane våre spiste noe krydra indiske greier tror jeg. Mamma klarte forøvrig å velte hele vannglasset sitt over bordet. Tuva syns det var veldig gøy å plaske med hendene oppi det helt til mamma klarte å tørke opp etter seg. Jeg satt bare flau og fugte med på fadesen. Har virkelig ikke ord jeg altså. men mamma er ei stor kløne.  Sånn er det bare, spør bare pappa. Det går ikke en dag uten at hun mister ting i gulvet, søler, knuser noe eller glemmer ett eller annet. Og det blir vel ikke bedre med åra heller. Hjelpes. Dette må jeg slite med lissom.

Men det var en kjempekoselig kafetur og trilletur med Tuva og Marianne da. Jeg ble litt utålmodig på slutten av kafebesøket da. Men det var jo bare fordi jeg var trøtt. Så da mamma fikk starta opp vogna og trilla avgårde så sovna jeg til slutt sjø. Måtte faktisk ha smokken litt til en forandring, tett etterfulgt av kosekluten min. (skal sies at jeg lekte mer med smokken enn jeg sutta på den da men)
Jeg fikk låne denne tøffe leken til Tuva. Den var god å bite på. Selv om jeg ser litt skeptisk ut her (er bare dypt konsentrert)

Det koselige kafeselskapet vårt

Se så stor!; sier Tuva

Her leker hun løve, tror jeg

Snakk om avslappende luksus å sitte i vogn. Tuva har skjønt det. 

Ferden gikk så videre til tveitasenteret. Tuva og Marianne ble med med oss dit siden mamman til Tuva skulle innom en butikk der. Etter litt trasking på senteret som jeg forøvrig sov meg igjennom ble kursen satt hjemover.

Hjemme herja jeg litt med pappa (som jeg hadde savna masse i dag). Plutselig var det veldig gøy med borte tittei leken. Hvorfor har ikke mamma og pappa prøvd det før? Jeg lo ekstra høyt jo mer jeg ble skremt. 
Bestemor kom en kjapp tur innom før hun skulle i bursdag. Heldigvis kommer hun og blir lengere i morra. Da komme rogså Oldemor og Oldefar på middag.

Jeg spiste grøt som en helt til kvelds. Det må nevnes at jeg fikk grønnsakspure til frokost i dag fordi pappa ikke skjønte at det glasset egentlig var middagmåltid. Sånn er det når mamma ligger å sover til langt på dag og papp aikke kan å lage grøt... Men det var kjempegodt med grønnskaspure altså, skal ikke klage på det, jeg spiste jo halve glasset:) Destod bedre ble det med grøt i kveld siden jeg ikke fikk det tidligere i dag;)

Så ivrig

ta meg opp a!!

Det hadde vært en lang og aktiv dag så jeg var kjempetrøtt og gledet meg nesten til å legge meg og sove og sovna med et smil om munnen i følge mamma:)


Og forresten da vi satt og spiste frokost i dag kom den første snøen.


2 kommentarer:

  1. Takk for en herlig dag! Du er så morsom å være sammen med, særlig nå som vi har blitt så store! Mammaen din er også morsom, gøy med litt vannsøl på bordet! Også er det jo litt morsomt med grønnsakspuré til frokost da kan du hilse pappaen din å si ; )

    Vi sees snart igjen!!

    stor klem, T

    SvarSlett
  2. Du er så skjønn Tuva:) Ja, det er gøy nå som vi er så store at vi kan leke litt sammen. Og mere morro skal det bli:) Mamma klarer nok å finne på noe kløning neste gang også:)


    god klem

    SvarSlett