torsdag 15. oktober 2009

I just smile



Hvorfor gråte når man kan smile sier nå jeg. I dag har jeg vært i upåklagelig humør hele dagen. Har smilt meg gjennom frokost, t-banetur, trikketur, trasking i byen, kafe, bleieskift, kafe igjen, shopping, mat og leking. 

Startet på leketeppet, legg merke til at jeg har alle lekene i min hule hånd. Det er MINE leker sjø:)

Vi startet med frokost som for min del bestod av pære-banan-yoghurt-mos. Det var knallgodt da. Mamma og pappa spiste noe kjedelig brødmat tror jeg. Så var det litt kosing med pappa, leking på leketeppet før mamma og jeg tok t-banen til oslo og trikken til Grunderløkka. Der besøkte vi Karen Andrea, Hans Ivar og lille skjønne Iver Nicolai. Han var utrolig liten. Mamma prøvde å si at jeg hadde vært enda mindre. Men både hun og jeg hadde litt vanskeligheter med å husek og se det for oss. Det er noen kilo siden vett.  Men vi kosa oss masse hos familien bendiksen. Jeg sov meg igjennom halve besøket da men vi var da en tur på kafe etterpå:) Der hadde jeg veldig lyst på den sconsen mamma spiste. prøvde å ta den men fikk ikke smake en gang. mamma nevnte noe om nøtter osv. Jæ jæ..

Blid i vogna:)

Planen for dagen videre var jo da egentlig babysvømming, men den ble i siste liten avlyst. Så da ble det fort bestemt og avgjort at vi skulle spise middag med bestemor på senteret. Det var jo mye bedre. Bestemorkos er det alt for lenge siden syns jeg. Derfor gliste jeg stort da hun kom  møtte oss. Det var godt å se bestemor igjen og jeg ville gjerne se nærmere på ansiktet hennes med de klåete fingrene mine jeg da. Jeg liker å se med fingrene og munnen egentlig. Er det ikke det de skal brukes til? Man må jo smake på alt, bord, stol, klær, leker, mat, gulv, teppe, sofa, dyne, pute, tja det meste:) Mamma og bestemor spiste middag på senteret, jeg fikk noe grønnsaksmos som mamma hadde tatt med. Det var jo jaggu godt det også. Jeg er ikke så kritisk til matverdenen lenger. Tror mamma er litt glad for det. Etter å ha inntatt ett bedre måltid, herja litt med bestemor og snakka med en annen gutt som også var på kafeen ble det litt shopping også. Bestemor kjøpte en ulldress til meg og lue og votter til vinteren. Vi sa hade til bestemor og satte kursen hjem. Jeg var temmelig trøtt og sliten, men jeg rakk da å leke litt på teppet og smile litt mere

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar