lørdag 3. oktober 2009

forkjøla, legevakt og sykehus

det er vel temmelig dekkende ord for en lang og slitsom dag. Har hatt en lang og slitsom natt med mye gråt, mye hosting, litt oppkast og feber. Vet lissom ikke helt hva det er, men det er vondt i halsen, og ekkelt å hoste og gulpe og alt er bare veldig ekkelt. På dagen var det ikke noe bedre så da bestemor kom på besøk til oss dro mamma, bestemor og jeg til legevakta. Dit kom også pappa.

Jeg gråt masse fordi jeg hadde det vondt tror jeg. De mente det var kolikk, de mente det var pga forkjølelsa, og de mente det var fordi jeg pusta så fort og det surkla i brystet. Men egentlig så visste de ikke helt hva det var og sendte oss videre til Ullevål i tilfelle det var brystet og pustinga. Etter mye venting der, mange ekle prøver og tester var det bare å vente på legen. og han lot vente på seg. Etter 4,5 time kom han og kunne si at det var tydeligvis en virusinfeksjon, men at mamma og pappa skulle følge med på pustinga og hvis pipinga i brystet ble verre måtte vi komme tilbake med en gang. Men jeg hadde faktisk blitt litt bedre form nå utover kvelden og det var jo et bra tegn i seg selv. Feberen hadde sunket litt og jeg begynte å smile og småprate litt til tross for at jeg var litt slapp og daff. Tror mamma og pappa ble temmelig letta da. Så da skulle vi bare dra hjem og se an formen. Jeg er ikke helt i slaget enda men jeg gråter i allefall ikke konstant nå. Men jeg vil helst ligge på brystet til mamma eller pappa og sove og slappe av. Og det er jeg jo så heldig at jeg får lov til. 
Så får vi bare se hvordan natta blir. Kjenner jeg er temmelig sliten etter denne dagen, det er visst mamma og pappa også.

2 kommentarer:

  1. Hei Aron.
    Håper på en fin og healende natt. Og at du føler deg bedre i morgen. Klem fra Tone, som du har møtt på TITAN den gang du var nyfødt :)

    SvarSlett
  2. det har tatt litt tid men nå er jeg på bedringens vei heldigvis. Håper det er lenge til neste gang jeg blir syk nå.
    Håper vi får møtt deg igjen snart Tone:)
    klem Aron

    SvarSlett