tirsdag 20. oktober 2009

forsinka 5 mnd kontroll

Det har vi vært på i dag. Vel og merke er jeg 6 mnd og en uke gammel men vi hadde 5 mnd kontroll i dag da. Og med kontrollen var det også vaksine. Den første sprøyta gikk egentlig ganske greit, men da hun skulle stikke meg i det andre låret også da måtte jeg nesten si ifra at det ikke var så kult egentlig. Men mamma og pappa mente jeg var kjempeflink. Gråt bare pittelitt etter den andre sprøyta. Forrige gang hylgråt jeg jo så det er fremgang.

Dagens vitale mål var;
Vekt: 10150 gram
Høyde 69,5 cm
Hodeomkrets: 43,7 cm

For å sammenligne var jeg da for 6 mnd siden da jeg ble født altså;
Vekt: 3190 gram
Høyde: 45 cm
Hodeomkrets: 32 cm
 
Jeg har altså vokst bra!

Det var sånn gruppe samtidig som kontrollen så det var to andre barn der også. De var litt yngre enn meg men jeg syns det var veldig interessant å prate emd de og se hva de drev på med for noe. Også lekte jeg litt med den ene leken min som jeg hadde med. Mamma tenkte nok jeg trengte en leke når jeg skulle få sprøyte. Den var i grunn god å ha men først etter det sprøytestyret var over og vi var tilbake i gruppa.
De voksne prata visst om søvn og mat og sånn tror jeg. Jeg aner vel kanskje ett nyt nattrituale her. Jeg er jo veldig glad i denne puppen da og sovner jo helst ved den. Selv om mamma har prøvd å legge meg uten at jeg sovner ved den uten hell. Smokk er jeg ikke glad i og ikke noe annet kosedyr eller koseklut duger heller når jeg skal legge meg. Det er bare pupp som gjelder. 
Vi får nå se på hvordan det skal gå da. Jeg kommer nok ikke til å gi de noe nytt rituale billig i allefall.

De voksne så også på en film om førstehjelp men den valgte jeg å overse og heller få lit tmat og sovne i mammas armer. Jeg våkna da de plutselig begynte å kle på meg og vi skulle hjem igjen, men sovna i vogna etterpå.

resten av dagen har mamma drevet flittig med husarbeid, mens pappa og jeg har vært på tur, laga middag, sovet litt mer og kosa oss.

Da vi spiste middag kom bestemor på besøk. Det var koselig det. Hun ga meg grøt og vi kosa, prata og lekte litt før kveldsstellet. Bestemor dro hjem. Det var visst klart for natta og jeg var egentlig veldig trøtt. Jeg fikk pupp som vanlig men fikk ikke sovne til den. I stedet la mamma meg bare i senga og satt ved siden av senga mi. Hallo? Hva skjer. Greit nok fikk jeg kosekluten min men den ble jeg bare litt sint på. Samme hvor mye jeg sutta på den så var det ikke det samme altså. tror mamma tok den ifra meg og la den bort til slutt. Jeg gråt og gråt men fikk ikke komme opp. Til slutt fant jeg tommeltotten og sutta litt på den og sovnet vel egentlig av utmattelse tror jeg. Fy, så kjip denne mamman min var i kveld altså. Men kanskje det er like greit, kan jo ikke akkurat henge i den puppen for alltid heller. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar