lørdag 17. oktober 2009

oppsummering

Det er helg og vi sløver litt. I går var vi stort sett hjemme bortsett fra en liten tur ut. Pappa jobbet men kom hjem på ettermiddagen. Resten av kvelden gikk med til tv og kos. I dag har vi vært en tur på senteret. Der var det ville tilstander, pysjamasparty kalte de det. Galskap kaller vi det. Folk var helt gale og jeg titta og titta på alle de rare folka. Aldri sett så mye folk på en gang jeg, tror jeg. 
Mamma dro til ei venninne for å ha hobbykveld, så pappa og jeg rula hjemme. Det gikk jo strålende, men jeg våkna litt i ellevetiden fordi jeg hadde vondt i magen, men ikke verre enn at litt pappakos hjalp til at jeg sov videre igjen.

Men siden jeg er ett halvt år nå tenkte jeg oppsummere lit hva jeg kan og har lært og gjør om dagen. Det skjer jo mye på 6 mnd skal en vite.

-Jeg spiser grøt, grønnsakspure, fruktmos tja stort sett alt jeg får går ned. Jeg er litt skeptisk på første skjeia men så glir det ned. 
-Jeg sover ett par tre dupper på dagen alt fra 1-2,5 time. Mer når vi er på trilletur:)
-Jeg liker meg i vogna hvis jeg er mett og ikke for trøtt. Enten så sover jeg eller jeg sitter å følger med på alt rundt meg. Men vi må bevege oss ja, stillesitting i vogn er ikke noe for meg, da sier jeg ifra. Move this thing lissom!! i´m crusing.
-Jeg har vel fått en viss rytme på natta. Sovner i 19 tiden og sover stort sett til rundt midnatt/1 tiden. Litt mat da og jeg sover til kl 6, litt mer mat og vi står opp rundt 9. men det varierer litt da må jeg innrømme. 
-Jeg smiler nesten hele dagen, det skal ikke mye til før jeg smiler og smilet smitter over til alle
-Jeg flørter og smiler til alle, spesielt eldre damer på tveitasenteret:)
-Jeg har passert 10 kg, er rundt 68 cm og bruker str 80 i klær!..
-Jeg kan rulle fra mage til rygg (hvis jeg bare gidder vel og merke)
-Jeg beveger meg litt rundt, roterer i en sirkel på magen og åler meg litt
-Jeg viser veldig temperament når jeg leker. Lekene er utrolig dumme iblant.
-Jeg hater smokken, eller jeg kan godt leke med den og sutte på alle kanter unntatt den myke delen og blir kjempesint hvis jeg mister den. Så smokkens funksjon skjønner jeg ikke. Men flaske drikker jeg gjerne av, tutekopp også. 
-Jeg storkoser meg hos besteforeldrene mine
-Jeg liker hunder
-Jeg er veldig fascinert av lys, vinduer, mennesker, bilder og tv
-Jeg ler visst i søvne påstår mamma
-Jeg liker å ligge på brystet og sove, generelt inntil noen, hudkontakt er et must. Men jeg sover i egen seng også da.
-Jeg må smake på alt, og gjerne ta på alt.
-Jeg er kilen og ler mye
-Jeg er ei skravlebøtte. Liker å teste stemmens forskjellige toner. spesielt på morgenkvisten
-Jeg reagere på navnet mitt.
-Jeg liker meg veldig godt på babysvømming og det å dukke under vann er ingen sak
-Jeg har vært forkjøla to ganger, fått to vaksiner og nr tre blir til uka.
-Jeg har vært i Sverige, Trøndelag, Finnskogen og Tofte.
-Jeg elsker å stå i fanget og bli herja med, fly med pappa, bli sunget til, bli lest til, og lekt med, massert og kosa med. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar