søndag 11. oktober 2009

sweet home Tveita:)


Da var helga over og vi dro hjem igjen fra mormor og morfar. har hatt ei utrolig koselig helg og jeg har fått masse etterlengtet mormor og mormor kos. I tillegg har mamma fått vinterdekk på bilen takket være snille morfar som gadd å skifte dekk for henne. Luksus vett. I tillegg har mamma sovet masse, tror hun har fått sovesyken. I dag var kl 12 før hun stod opp. Da hadde jeg allerede snakka masse med mormor, sovet en dupp, spist frukt og yoghurt, drukket litt melk og sløvan og lekt litt. Snakk om å sove bort hele dagen lissom. Men det virker som hun trengte det. Hun var i allefall blid da hun stod opp. Og blide mammaer vil vi ha.

Leker litt med mormor

tante og onkel og reservetante kom også på besøk, her er meg og tante Alexandra og reservetante Tone Mette

Denne søndagen har vi egentlig bare sløva, Har krangla litt med mormor om den sovinga da, men begynner å skjønne litt hvordan det er nå. Jeg må nok bare sove ja. Her er det ingen kjære mor. gråting hjelper tydeligvis ikke. Men det er jo lov å prøve seg eller hva? Men det er jo utrolig godt å sove da når man først får sove. Jeg sover gjerne 2-3 timer når jeg først finner det for godt å la øyelokkene hvile litt. Eller kanskje det bare er Tofte lukta og mormor kosen som gjør at jeg sover så mye? 
utrolig godt å sove sånn her fant jeg ut:)


og så blid når jeg våkner etter en 2 timers hvil:)

Mamma har stort sett bare surra rundt i dag også, sittet med denne macen og hekla noe greier. Jeg syns det har vært spennende å følge med på henne når hun har sittet med både data og garnnøstet. Flotte farger på begge deler. Men mormor er aller kulest. Hun har lekt masse med meg, latt meg ligge uten bleie. Jeg prøvde forøvrig å tisse på tastaturet i dag, men bomma akkurat. Neste gang skal jeg treffe så da må du passe på mormor:)
Morfar har herja litt med meg også, men store deler av dagen har han jobba hardt med huset tror jeg. Jeg hørte bare masse bråk og dunking i veggen jeg da. Tror det blir veldig fint til slutt. Huset til mormor og morfar forandrer seg jo for hver gang vi er der. Like spennede hver gang.
og Balder er fortsatt like morsom. Han vil veldig gjerne ha meg til å leke med han, men jeg må innrømme at jeg ikke er helt der enda. Kanskje neste gang

Kvelden kom og vi skulle kjøre hjem. Hadde egentlig ikke noe lyst til det jeg. Og det sa jeg til mamma ved å grine hele veien hjem. Men man blir sliten av å grine så jeg sovna like før vi kom hjem da. Våkna da mamma skulle bære meg fra bilen og inn i leiligheta. Men jeg var temmelgi flink da jeg skulle legge meg syns mamma. Jeg fikk puppeskvetten og lå litt i senga å prata og kosa med bamsen min og snakka litt med mamma, men da hun sa god natta Aron og kosa litt med magen og kinnet mitt så bare lukka jeg øynene og sovna, helt uten gråt og mas. Mormor sa nemlig at jeg måtte være snill med mamma nå, så da får jeg jo bare være det:) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar