tirsdag 28. september 2010

Forstå meg da mamma og pappa!!


Her er det kommunikasjon på høyt plan. Plutselig har jeg så lyst til å fortelle mamma og pappa alt jeg ser og spør om hva alt er. Jeg peker og sier hm? og ser spørrende på de. Men det er så irriterende når de ikke skjønner hva jeg peker på. Da tar jeg de i hånda og drar de med meg til rommet, kjøkkenet eller stua der jeg skal vise de en leke, en stol eller noe annet. Jeg syns trær, himmel, lys, mennesker, baller og tv er utrolig spennende og peker ofte på det. Tv kan jeg derimot skru på selv nå så jeg fikser å sette på barne-tv sjæl. Og det er stort sett den kanalen som står på om dagen. Har en mistanke om at mamma og pappa skifter kanal når jeg har lagt meg. Ja, ja de får nå få lov til det da. Hørte noe rykter om at Mormor og Bessa var på tv i går også. Stilig
Jeg prøver meg på litt hamring. En skal tidlig krøkes som god håndtverker skal bli (mamma og pappas ønske kanskje... he he)


mamma hjelp meg a...  (spør mye om hjelp for det er så mye mer morsomt å se på når mamma eller pappa trykker, hamrer og holder på med lekene)

Jeg forsøker også å etterape litt ord, prøver meg på navnet mitt. Litt vanskelig enda må jeg innrømme, men det kommer seg. Og Nei skjønner jeg veldig godt, men noen ganger bryr jeg meg ikke likevel. Jeg skjønner også når mamma og pappa ber meg bli med på stua, badet eller kjøkkenet ofte i sammenheng med spørsmål om jeg vil ha mat, skifte bleie eller bade? Klart jeg vil. Vel ikke alltid jeg er like sammarbeidsvillig når det kommer til bleieskift da. For å si det sånn så lukker jeg helst døra når jeg skal gjøre noe stor i bleia så å skifte på meg etterpå er ikke alltid like popis. Men jeg er pent nødt til å finne meg i det. Mamma mumler noe om at jeg må lære meg å gå på do før jeg kan slutte med bleie... Ja, ja, er do det rommet der mamma og pappa er som jeg syns er så morsomt å komme innpå og rive utover dopapir, ta dobørsta og rote fram tomme doruller og snytepapir og bind fra søppelbøtta? Er visst det. Nei, der kan de få sitte selv, jeg takker meg til Libero en stund til. Mulig det kommer ei potte fram etter hvert men det spørs da. 
Ordene får litt mer mening og blir forstått, men fortsatt gjør jeg stort sett som jeg vil. Det funker ikke med et nei hvis jeg har lyst til å rote utover alle dvd'n eller ta en titt i søppelskapet eller sjekke tomflaskene. Nei, da må det andre boller til. Men stort sett så hører jeg litt på mamma og pappa da. 
Ting kommer seg og nettene er blitt en god del bedre. Hender seg at jeg våkner rundt 4-5 men da er det stort sett fordi bleia er full eller jeg er våt tvers igjennom pysjen. men etter ett skift av både pysj og bleie kan jeg sove videre litt til og vi kommer faktisk sent i barnehagen innimellom. Hvem hadde trodd det. Samtidig så er det bare morran kl 5 av og til også. Her lever vi i uvissheten. 
Related Posts with ThumbnailsBlogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar