mandag 30. august 2010

Hinkel Pinkel og raseri


Jeg har vært i barnehagen i hele dag. Ville absolutt ikke slippe mamma da hun tenkte hun skulle gå men ingen hører på meg tydeligvis. Mamma gikk, jeg gråt men det gikk heldigvis over etter noen minutter. Jeg har lekt, vært masse ute go sovet i hele 2.5 time, spist og kost meg. jeg enset ikke at mamma kom og hentet meg en gang før hun stilte seg rett foran meg etter å ha forsøkt å rope navnet mitt en del ganger. Da kasta jeg meg i armene henne og vi var klarer for å komme oss hjem. På vei hjem dro vi innom lekebutikken og der hadde de til vår store glede Hinkel Pinkel på tilbud. Denne flotte dukka som da kan snakke, bevege på seg og danse og åpne og lukke øynene var endelig på halv pris og da slo vi til. Mamma mente jeg hadde fortjent den jeg som er så flink i barnehagen om dagen. Fikk holde den med en gang, eller etter mamma hadde slitt den ut av innpakninga. Skal si de pakker leker sabla godt inn her i landet. Ofte må man ha skrutrekker for å løsne de fra embalasjen. Hva er det for noe? Men jeg fikk til slutt min etterlengtede Hinkel Pinkel. 

På senteret møtte vi også Bestemor og hun ble med hjem på middag. Man skulle jo tro at etter å ha fått en Hinkel Pinkel dukke og besøk av Bestemor så ville jeg være i strålende humør. Vel, det var helt feil. Et aldri så lite opprør etter å ha hatt en lang arbeidsdag i barnehagen skulle nemlig kommer i kveld. Jeg ville absolutt ikke ha grøt eller middag og ble rasende på mamma når hun bare forsøkte å gi meg noe annet enn vann, til slutt var vann helt feil også. 
Jeg ville ikke sitte i fanget, ikke stå på gulvet, ikke sitte på gulvet. Til slutt var det eneste som fungerte å sitte halveis på gulvet og halvveis i fanget til mamma og se drømmehagen. 
Kan vel trygt si at jeg var helt utslitt og lei og litt furt, kan hende jeg har noen tenner på vei som er temmelgi seige også.. . Jeg har jo nå skjønt at når jeg skal til barnehagen så går jo mamma eller pappa og kommer ikke tilbake før etter laaaaaaang tid. Så i kveld fikk mamma og Bestemor også høre hva jeg mente om den saken. men jeg sovna nå til slutt etter en beroligende og koseflaske med melk og litt hadekos av Bestemor og litt dulling fra mamma. 
Related Posts with ThumbnailsBlogglisten

1 kommentar:

  1. Veldig veldig koselig å se deg igjen Aron!- Selv om ikke tuva fikk se deg - så skal vi få til å møtes snart!
    Litt raserianfall er bare sunt fra tid til annen ;-) Godt å få ut trykket når det trengs!

    klem fra oss

    SvarSlett