mandag 14. juni 2010

Hyttetur og sommerferie



Først og fremst får vi bare beklage utrolig sløv og ingen blogging på lange tider. Det har bare ikke vært ork til noen ting. Mamma har forsøkt å begynne å trene så smått igjen etter at hun og jeg var så utrolig pjuske i nesten en mnd her. Ei skikkelig forkjølelse som ikke slapp helt taket og vi hoster og nyser enda. I tillegg driver mamma med den nye hobbyen sin som er så sy, sy, sy. Og man må også finne ut hva man skal gjøre til høsten, jobb, skole, barnehage og mye sånne praktiske voksenting. Om 4 uker reiser vi til Antiparos og blir der i 15 dager. 10.-25. juli. Det blir utrolig deilig og spennende. Mye som skal ordnes i den forbindelse også. jeg må f.eks ha mitt første pass
Men i forbindelse med reising, lite blogging, mye planlegging og mye å gjøre og en utrolig ikke lyst til å sitte foran dataen. (noen som kanskje satt veldig mye på dataen under svangerskapet og i barselperioden her tror vi) så har vi bestemt oss for å ta sommerferie fra bloggen også. På den måten kan vi komme sterkere tilbake etter en herlig avslappende ferietur og litt fri. Håper dere vil fortsette å titte innom i August. For vi ser her at juli kommer til å løpe avgårde. 
Men så en liten oppdatering før vi tar ferie.


I helga var vi nemlig på Nøtterøy sammen med Emilie og Julie om mamman og pappan. Vi kosa oss masse til tross for dårlig vær. Pappa stod til og med på vannski og bada litt ufrivillig vil vi si. Mamma mista nemlig linsedekslet til kameraet i vannet og pappa forsøkte dykke etter det. Det er bare det at når det er masse brennmaneter og bare 16 grader i vannet, da går ikke alt etter planen heller vi ser på det dekselet som tapt. 
Jeg leka masse med Emilie og Julie som har begynt å krabbe rundt over alt og leker så flott. Jeg var ikke helt med på den dele leker som de gjør da, så jeg dro med meg leken i ett hjørne helt til de kom etter og ville leke med den leken jeg hadde. Da flytta jeg meg igjen. Tydelig at noen ikke er vant til å leke med andre her ja:) Ellers har jeg vist foreldrene til Emilie og Julie hvordan man må flytte rundt på ting for å gjøre det jeg-reiser-meg-opp-og-går-rund-og-utforsker-alt-trygt til Emilie og Julie blir litt større og vil utforske litt mer. 


Vi har sittet på i båt, vært i Tønsberg å shoppa og vært på kafe og gått tur på Nøtterøy. Jeg har også klatra opp og ned i trappa opp til soverommene vi lå på. Klatra liksågodt oppi sofaen også. Så det går unna her. Og bøllestreker er ingen unntak selv på hytta. 

Hjemme blir alt dratt ut over alt og her er det heller ingen unntak borte hos folk. Mamma og pappa tok seg derfor den friheten å bare ommøblerte uten å spørre en gang. Snakk om å ta seg til rette. Vel, det var vel bedre å redde ting før de måtte erstatte det tenke de vel. Om jeg er kjapp og rask på krabbing og gåing langs bord? Oh yes. Her går det unna, Aronlokmotivet er i gang. 
Vi hadde i allefall en utrolig koselig tur og mamma og pappa kosa seg sammen med foreldrene til Emilie og Julie og spilte spill og prata. Skikkelig hytteturstemning. Nettene gikk ikke så aller verst heller. Jeg sov litt dårlig den første natta og våkna ett par ganger før kl 00. og sovnet ikke før kl 2. Men andre natta var jeg bare våken i 2 timer før jeg sov til kl 6.45. Men så skal det også sies at det har dukket opp en ettårsjeksel og den andre nedi er også på god vei. Og det kan jo forklare både sutring, dårlig søvn og tsunamibleier. Nå har jeg 9 tenner, straks 10. Men det skal visst komme mange flere. 
også en måte å sove på og dyne nei det vil vi ikke ha...

viktig å strekke seg ordentlig......
før man er helt våken fra en liten dupp:)

Vi ønsker alle en kjempefin sommerferie. Og beklager at vi ikke har helt formen til å skrive i sommer. Mamma oppdaterer nok litt på bloggen sin med litt syting og kanskje vi kommer med noen små oppdateringer eller bilder her inne også. Vi får se. Man skal aldri si aldri. Men blir abstinensene for store så gi beskjed så skal vi nok å fiksa noen Aronmaideninnlegg
Mange klemmer fra Aron og mamma'n
Related Posts with Thumbnails
Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar