onsdag 13. oktober 2010

pjusk igjen

men ikke i dårlig humør i allefall.

I helga har de voksne feira mormor som ble 50 år forrige onsdag. Jeg har derfor kosa meg masse hos bestemor og bestefar. Vel og merke temmelig pjusk. Da mamma henta meg i barnehagen på torsdag hadde jeg blitt smitta av øyekatarr. Ikke noe kult og for å toppe det pådro jeg meg liksågodt litt ørebetennelse også. Var hos legen på fredag for å få dråper til øynene og måtte tilbake på mandag for å få antibiotika for ørene. Det er ikke noe godt med ørebetennelse nei, og mamma og pappa skjønte at noe var galt når jeg plutselig ble hysterisk og begynte å hylgrine og ikke roa meg samme hva de gjorde, men nå etter tre dager på kur begynner formen å bli stigende. i går kunne jeg til og med tøyse og tulle litt igjen og leke litt på gulvet. Ellers har jeg bare sittet og sovet i fanget til mamma og pappa. Det er aller best når man er syk, ligge på magen til mamma og pappa, akkurat som da jeg var nyfødt. 
I tillegg er pappa forkjøla og pjusk og mamma har litt forkjølelse som henger igjen, men da er det godt å bare ta det med ro, sløve på sofaen og se tv og film. 



Matlysten har vært ganske laber men når mamma eller pappa frister med noe de selv spiser kan det hende jeg knabber til meg litt av det. Her om dagen stjal jeg en bixitbar med sjokolade og deretter ett eple. Vel jeg skulle vel teste alt mamma spiste den kvelden. tror det var greit så lenge jeg bare spiste noe. men sjokoladen på bixitbaren smelta i hånda mi og derfor fikk jeg sånn flott sjokolademaske. 

men nå håper vi det er slutt på sykdom for ei stund og satser på at medisinene gjør sitt for at vi blir friske alle mann, og håper jeg kan dra i barnehagen på fredag. 
Related Posts with Thumbnails
Blogglisten

1 kommentar:

  1. Så nyelig liten pjusk gutt. Ønsker masse god bedring. Klem fra Kine.

    SvarSlett